2007-05-29 02:46:19小心眼

Everybody Hurts

給那位我們在某些點上重疊的陌生女孩:

我其實並不清楚你的事,
就像你根本不知道我的存在一樣。
但因為我某種不規矩的越界行為,
讓你千萬里外的悲傷像是巨浪般打到我的岸邊來。

嘿!我知道我們不會是同一個樣子,
然而我衷心期望風能傳達這些訊息和勇氣給你。

親愛的女孩!
別哭泣,請勇敢地走下去。

Hang on.
Don’t let yourself go.
Everybody hurts, you are not alone.

用承受抵擋殘忍,
用忘卻對抗遺棄,
用沉默代替問句。

那麼,殘忍、遺棄和問句將不再充滿我們的生命。

不管傷得多麼重,
不管花多少時間,
有一天,一定會有那麼一天,
終能雲淡風輕。

你將重新飛行,
並且更高、更遠。

然後你將明白,
祝福他們,
其實就是祝福我們自己。

願你走得比我更快更好。

最後獻上一首歌
給你
給我
也給所有辛苦走過,或者還走不過的人。

R.E.M.【Everybody Hurts】

When the day is long
And the night, the night is yours alone
When you’re sure you’ve had enough of this life
Well hang on
Don’t let yourself go
Everybody cries and everybody hurts sometimes

Sometimes everything is wrong
Now it’s time to sing alone
When your day is night alone (hold on, hold on)
If you feel like letting go (hold on)
When you think you’ve had too much of this life
Well hang on

Everybody hurts
Take comfort in your friends
Everybody hurts
Don’t throw your hand
Oh, no, don’t throw your hand
If you feel like you’re alone
No, no, no, you are not alone

If you’re on your own in this life
The days and nights are long
When you think you’ve had too much of this life to hang on

Well, everybody hurts sometimes
Everybody cries and everybody hurts sometimes
And everybody hurts sometimes
So, hold on, hold on
Hold on ............
Everybody hurts, you are not alone

http://www.youtube.com/watch?v=2CBlwZdyM-c
雪子 2007-06-11 22:47:34

雖然我已經不是女孩 而是熟女
但我常常告訴自己 熟女也可以勇敢地往前走

我來台灣之後學到的一件事情
就是 女人要相信自己

我們一起加油吧!

版主回應
我不是女孩也不是熟女,是個糟糕的宅女…(羞)
不過也會努力往前走

就算什麼都能靠自己
我也正學習如何能敞開心胸適時接受別人的援助
就算有人會因為這樣而以為理所當然可以掌控你
反之亦然
我盡我所能助人
但對方要走到什麼方向去我也只能遠遠守望

至少我們知道
有人看著我摔倒看著我站起來
其實這樣就很安心了耶!(我果然很宅…)

嗯!一起加油!

很高興你從忙碌中「復出」了喔!
2007-06-12 09:47:14
七除四 2007-05-30 20:35:55

讀者們的加油跟祝福
給誰阿
看的糊塗

版主回應
嘿嘿嘿
你不知道的事可多的呢!(我好壞…)

想太多了啦!
就有感而發而已嘛
獻給大家
2007-05-30 20:50:12
伊恩 2007-05-29 22:15:19

只是逛到的而已,加油

版主回應
感謝~(鞠躬) 2007-05-30 00:10:14