2004-01-04 20:23:56尚未設定

My job....

接下我的業務已經一個禮拜,隨著即將到來的督導以及裝檢,我的生活已經片刻不得閒,過幾天聽說我們單位的上將指揮官會來督導,我這個剛上任的小小訓練官,怎能不焚膏繼晷,鞠躬盡瘁呢?

我的工作很簡單,就是將一間荒廢已久的倉庫,變成一間部隊的訓練室。而本部隊原本是沒有訓練課程的,於是我也必須要安排訓練課程,這一切聽起來還是很簡單,對吧?但是就一個對軍隊的訓練業務一無所知的我而言,這是棘手至極。我必須要排課表、製作教案、以及負責所有官兵的訓練成績,讓我更具體地表達,這個位置本來是個上尉的缺,卻讓我這個小少尉頂了下來。

It has been a week since I undertook my job as an officer. With the ensuing inspection and supervision, I was running out of free time. It is said that the Admiral General will be here in a few days. How can I not work as hard as a beaver?

My job cannot be simpler. I had to turn a small warehouse, which had been long abandoned, into a military training room. The problem is that we didn’t have a training schedule! Everything had to start from scratch. I had to make the schedule! If it doesn’t sound hard enough, I had to compile the training textbooks, make out the charts, and figure out a system to keep the record of everybody’s progress in the battalion. To put it more categorically, this was supposed to be a captain’s job, but because of the “elite program” in the military, in which a number of officers were laid off, this job fell onto my shoulder.