2010-04-21 18:07:26失眠的學者

這個時候

十六歲, 正是不上不下的時候

說小嘛已經脫離當初那種童真了,

說大嘛也還不到完全負責任的年紀, 至少法律上是如此

 

呵 覺得自己可以獨當一面了

其實不然...

哇 覺得應該可以拖離父母了

我想得美...

切 覺得自己已不再是小孩了

看別人怎麼想囉...

哈 覺得可以嚐嚐戀愛的滋味了

心頭的那道門鎖的更緊了......

 

真的想要證明好多事情,

每每當我說我要做到什麼事

在耳邊響起的不是鼓勵, 而是一桶從頭頂上刷下來的冷水

次次在我做了或說了什麼錯

在耳邊響起的不是安慰, 而是一連串的嘲笑何無奈的搖頭

 

所以我終於懂了, 什麼都不要說, 什麼都不要提, 密秘都留給自己

等到我成功了再浮出水面

人家看到的會是上面美麗的人而下面濕黏的魚尾......

 

 

藏起來就好了

 

21/03/10

 

水壺

上一篇:六十的兩面

下一篇:你教我的事

Vicious 2010-05-15 16:41:03

hey, it's me. Remember? I guess we've lost contact for a while....

I thought about you today so decided to drop by your blog and see how you've been doing.
I kinda miss your random writings about your life that's so different (or distant) from mine. Sounds like you just turned 16? happy birthday!

版主回應
Indeed, we've lost contact for a long time, cuz i accidentally deleted ur name when i was cleaning my msn a long time ago. lol!

I've never read ur stuff before so i cannot see how different and distant our writtings are. But my stuffs are really young and immature. That's why you see they are random. I don't write as much and as often as before now. Much busier in senior school.

By the way i write everyting now on qq space and only updating my pchome like once a few months whenever i remember to.

Keep in contact ah!
2010-05-16 18:11:54