2006-07-08 22:12:17傅紀鋼

[歌詞翻譯]Metallica -Enter Sandman

Metallica -Enter Sandman


金屬製品-進入沙人

說吧你們這些使徒小子們
別忘了我的兒子
要包括所有人
我將擠壓你們進入
隨帶著溫暖
讓你們從罪惡中遠離
直到睡魔他親身降臨

你們要睜著眼睛入睡
然後緊緊抓住你的枕頭

離開光明
進入夜晚
握住我的手
我們要朝向永樂園前進

有什麼事情不對勁-關掉這個光
今晚要嚴肅思維
她們都不是白雪公主
戰爭之夢
謊言之夢
火龍之夢
所有的東西都會被咬住-耶

你們要睜著眼睛入睡
然後緊緊抓住你的枕頭

離開光明
進入夜晚
握住我的手
朝向永不落地離開

現在我讓我自己倒下入睡
現在我讓我自己倒下入睡
向我的靈魂持有之主祈禱
向我的靈魂持有之主祈禱
如果我在我醒過來之前就死了
如果我在我醒過來之前就死了
向我的靈魂持有之主祈禱
向我的靈魂持有之主祈禱

噤聲小寶貝不要發出半點聲音
然後不要關心這些你們聽到的噪音
那只是你們床下的怪物
在你們的衣櫃中在你們的腦中

離開光明
進入夜晚
顆粒狀的沙

離開光明
進入夜晚
握住我的手!
我們要向永樂園前進
碰!
哈哈哈哈哈
耶耶耶耶耶耶
我們要向永樂園前進

握住我的手!
我們要朝向永樂園前進

握住我的手!
我們要向永樂園前進




Metallica -Enter Sandman

Say your prayers little one
Don’t forget my son
To include everyone
I tuck you in
warm within
Keep you free from sin
’til the sandman he comes


Sleep with one eye open
Gripping your pillow tight

Exit light
Enter night
Take my hand
off to never never land

Something’s wrong, shut the light
Heavy thoughts tonight
And they aren’t of snow white
Dreams of war
Dreams of liars
Dreams of dragons fire
And of things that will bite, yeah

Sleep with one eye open
Grippin your pillow tight

Exit light
Enter night
take my hand
off to never never land

(whisper)
Now I lay me down to sleep (x 2)
Pray the lord my soul to keep (x 2)
If I die before I wake (x 2)
Pray the lord my soul to take (x 2)

Hush little baby don’t say a word
And never mind that noise you heard
Its just the beasts under your bed
In your closet in your head

Exit light
Enter night
Grain of sand

Exit light
Enter Night
Take my hand!
off to never never land
BOO!
hahahahaha
Yayaaa!
We’re off to never never land

Take my hand
We’re off to never never land
Take my hand
We’re off to never never land

We’re off to never never land
日本藤素 2020-01-05 23:10:06

感謝分享!

http://www.yyj.tw/

fu 2007-02-17 23:46:14

我知道

只是我總覺得
翻譯多少有創作的意味
其實我是藉著翻譯
在抓&quot中文翻譯歌詞斷句接近詩&quot的感覺
所以像neverland可翻譯成&quot永樂園&quot或&quot從未消失的樂園&quot
不過我還是就字面隨便翻
想抓一種感覺

所以錯誤也很多喔!!

Aiméé 2007-01-06 16:46:34

Metallica -Enter Sandman
金属乐队--睡魔入侵
Now I lay me down to sleep (x 2)
Pray the lord my soul to keep (x 2)
If I die before I wake (x 2)
Pray the lord my soul to take (x 2)
这段小孩子睡前传统的祈祷词已有约定俗成的翻译了。