2006-07-28 01:10:01

Sometimes love just ain’t enough---孫燕姿

Sometimes love just ain’t enough

I don’t wanna lose you,
I don’t wanna use you
just to have sombody by my side
And I don’t wanna hate you
I don’t wanna take you
But I don’t wanna be the one to cry
That don’t really matter to anyone, anymore
But like a fool I keep losing my place
And I keep seeing you walk through that door
But there’s a danger in loving somebody too much
And its sad when you know it’s your heart you can’t trust
There’s a reason why people don’t stay where they are
Baby sometimes love just ain’t enough
Now I could never change you
I don’t wanna blame you
Baby you don’t have to take the fall
Yes I may have hurt you
But I did not desert you
Maybe I just want to have it all
It makes a sound like thunder
It makes me feel like rain
And like a fool who will never see the truth
I keep thinking something’s gonna change
But there’s a danger in loving somebody too much
And its sad when you know it’s your heart you can’t trust
There’s a reason why people don’t stay where they are
Baby sometimes love just ain’t enough
And there’s no way home
when it’s late at night and you’re all alone
Are there things that you wanted to say
Do you feel me beside you in your bed
there beside you where I used to lay
And there’s a Danger in Loving somebody too much
And it’s sad when you know it’s your heart they can’t touch
There’s a reason why people don’t stay who they are
Cause baby sometimes love just ain’t enough
Baby sometimes love just ain’t enough

不願失去你
不願利用你
只願有人長伴我側
並不想恨你
不想征服你
只是不想再哭泣
不再有所謂
像個傻瓜
我不斷退讓
不停看著你來去
愛一個人太深很危險
你知道自己的心不可信有多可悲
人們總是學不乖
寶貝 因為有時愛就是不足夠
既然無法改變你
我也不怪你
寶貝 你無須承擔這個過錯
是的 我也許傷過你
但也從未想要遺棄你
也許我太過貪心
貪求迴盪如雷
就像快下起雨一樣
像個永遠看不清事實的傻子
滿心相信有些事終究會改變
愛一個人太深很危險
你知道自己的心不可信有多可悲
人們總是學不乖
寶貝 因為有時愛就是不足夠
而你孤單一人
卻找不到回家的路
你有什麼話要說嗎
你可在床邊感到我的陪伴
我曾睡臥的床邊
愛一個人太深很危險
你知道自己的心不可信有多可悲
人們總是學不乖
寶貝 因為有時愛就是不足夠


我看到這篇歌詞時!第一個反應是好貼切!我真的是這樣認為的!曾經你躺臥的床,現在只有我自己孤枕!你是否會這樣想呢?或許你的愛,從來都不用苦心去追求!但我相信那是你的命!你幸運,天生麗質!但我知道我不同!我須付出很多,才能得到我的愛!才能讓人認清我存在的價值!不想太多人認同我,認同我的人已經夠多了!但單單缺少一個我愛的人!我願意真心去愛任何一個人!只要她也願意接受我的照顧!我的愛!一個人最可悲的,應該莫過於想對一個人付出!但所有人都不願意接受他!是我太差了!還是........?真想找一個人來陪!不管是誰!我不孤獨!但我很寂寞!