2007-12-08 15:09:42金文泰

傳統智慧 vs 大行分析

唔止我爸爸,連同事都曾經懷疑我係唔係真正休息,股票戶口一股不留……

-------------------------------------------------------------------------

兩星期前對2800盈富基金定o既目標價HK$30.1,已經連續2日都出現過;後市我始終覺得Risk Management為上,寧願錯失賺錢機會,都唔好增加自己蝕錢o既機會。

爸爸覺得銀行定期得4厘以下利息太低,基金唔保証賺1倍唔免認購費贖回費唔買,寧願炒股票。
我就覺得銀行做低風險資金避風塘唔錯,所以我都有6份細額港元1個月定期,息率為2.199%、2.45%、2.5%、2.55%、2.75%同3.05%,以增加休息期間o既淨利息收入;亦o係大新開多個i-account戶口,享受較高Saving Rate。
買2809領先商品ETF做分散投資風險都唔錯,因為ETF免認購費,直接追蹤Reuters/Jefferies CRB Index Future (CR-Y.NYB) ,可以較低o既入場費(50單位1手)、較方便快捷o既方式分享商品價格上落帶o黎o既機遇。

o係豐明o既日均成本法買入紐元,依家受惠於紐元維持息率不變言論而抽升,暫時回報逾1.9%;雖然日元短期上升機會較大,但仍然相信澳元紐元能以其維持高息能力而不會過大幅度下滑。

-------------------------------------------------------------------------

1893中材招股,阿蚊都決定進行第一次IPO。

雖然公司為水泥終合一體化生產公司 [有齊上中下游] ,但由於其水泥設備生產業務佔營業額超過68%,所以對業績影響甚大。雖然o係中國o既市場佔有率高達90%,但上游業務o既特點,在於行業下游大旺不等於上游大旺:因為下游公司可能已有足夠設備生產水泥,未必需要買新生產設備;亦要視乎下游公司對Market o既expectations,如果預期行業週期見頂,就更加無公司買新生產設備。
例如522 ASM太平洋同243 品質國際旗下o係Nasdaq上市公司ASAT樂依文(ASTT),都係半導體設備生產公司 [上游],981 中芯就係中國最大o既半導體生產公司 [下游] ;不過面對過去幾年半導體行業大低迷,命運各有不同:ASAT樂依文同中芯不斷連年經營虧損,股價下滑;ASM太平洋就大賺特賺,連年派高息。
唔否認,我對上游公司o既分析能力,可以話除o左石油公司以外,我都不予致評。

中材同時係全球五大玻璃纖維生產商之一,有利分散風險;唯債務過份集中於短期債務,如果國家經濟逆轉,客戶無法找數,就對公司Cash Flow有嚴重影響。

-------------------------------------------------------------------------

瑞銀建議吸納2隻本港中小型銀行股,我會覺得只可以超短線炒1轉。

本港中小型銀行股,其盈利仍然主要集中於淨利息收入,尤以樓宇按揭為主。
按揭之收入,在於估價費(如有)+火險之非利息收入(如有)+以長息借出樓宇按揭貸款後,不斷以短息(1至3個月)於銀行同業間借回,賺取息差。
依家o既按揭息率約4%,但銀行同業拆息1至3個月均高於3.8%,仲有幾多利錢剩?早兩個月更加試過按揭息率為約4.5%,但銀行同業拆息1至3個月均高於4.8%,仲有錢賺?
唯有向街客著手吧~活期息平均低於2%,有較高利錢;不過中小型銀行o既Saving銀碼唔大,唔夠支持,要由定期搶錢。不過1至3個月定期息去到3.77%,銀行對街客成本約0.25%至0.5%,仲有幾多利錢剩?

不過,定期高息有可能係到年底,銀行要多o既Cash做靚年結盤數。
如果銀行班Financial Seller,努力跑數狂Sell基金保險,或者份非利息收入足以支持業務增長。

我個人意見係:唔好掂,除非PE過低(低於10倍)。

上一篇:2008季前熱身

下一篇:哭股喪