2007-05-06 15:33:07cityroy

Pink -- Who knew

http://www.youtube.com/v/JpXFluYTdnQ


You took my hand
You showed me how
You promised me you’d be around
Ah huh that’s right
你牽起我的手
你帶我悠遊這世界
你答應我你會在我身邊
嗯哼… 是啊…

I took your words
And I believed
In everything you said to me
Yeah huh that’s right
我聽了你的話
並且深信不疑
你對我說的一字一句
嗯哼… 是啊…

If someone said three years from now
You’d be long gone
I’d stand up and punch them out
Coz they’re all wrong
I know better
Coz you said forever
And ever
Who knew
如果有人說現在算起三年之後
你就會成為過去式
我會起身將他們驅離
因為他們全都錯了
我比他們了解得更多
因為你承諾了永遠
直到永遠
天曉得…

Remember when we were such fools
And so convinced and just too cool
oh no no no
還記得我們像傻瓜一樣
如此地確信又如此地冷靜
喔不…

I wish I could touch you again
I wish I could still call you a friend
I’d give anything
我多希望能再次觸摸你
我多希望還能稱你為朋友
我願意付出一切

When someone said count your blessings now
For they’re long gone
I guess I just didn’t know how
I was all wrong
But they knew better
Still you said forever
And ever
Who Knew
當有人說開始計算你的祝福吧
因為他們都將離去
我猜我已不知如何是好
我全都錯了
他們了解得更多
縱使你仍然說著永遠
直到永遠
天曉得…

Yeah yeah
I’ll keep you locked in my head
Until we meet again
Until we… until we meet again
And I won’t forget you my friend
What happened
我會將你牢記在我腦海裡
直到我們再次相遇
直到我們… 直到我們再次相遇
我不會忘記你是我的朋友
但發生了什麼

If someone said three years from now
You’d be long gone
I’d stand up and punch them out
Coz they’re all wrong and
That last kiss I’ll cherish
Until we meet again
And time makes it harder
I wish I could remember
But I keep you memory
You visit me in my sleep
My darlin’ who knew
如果有人說現在算起三年之後
你就會成為過去式
我會起身將他們驅離
因為他們全都錯了
我會好好珍惜最後一個吻
直到我們再次相遇
但時間讓這一切變得如此困難
我多希望我能記得
我將你留在回憶裡
你則在我睡夢中來訪
我的親愛的
天曉得…

My darlin’ my darlin’ who knew
My darlin’ I miss you
My darlin’ who knew
我的親愛的 我的親愛的 天曉得
我的親愛的 我想念你
我的親愛的 天曉得

Who knew
天曉得…



************************************************

The funny part of this song is its lyrics.
They’re so familiar that I could barely hide my sly smile.

All this song is a great irony, don’t you agree?
They knew, and I know now.

上一篇:張懸 -- Scream

下一篇:思念是一種病

2007-05-07 16:56:51

我有看MV...感覺女主角好像一位外國藝人...再仔細看...像黛咪摩兒!!!! 主唱者的聲音渾厚有力,只是不太習慣所謂的『煙燻妝』..
好像有些偏題了耶...= =&quot

版主回應
哈!被妳一說還真有點像呢~
她的唱腔和這首歌配起來,真的很有吶喊心中的話的感覺!
瑛姐應該是比較走自然風吧:p
2007-05-07 21:37:13