2007-06-04 23:17:00Brown Bear

Angels among us

常常在我覺得沮喪的時候,身邊會出現這些天使,他們不經意的分享或鼓勵,常是領我走出憂鬱的燈,很感激那些分享自己苦悶的網友,他們自我解嘲的寯詠內容就像是幫助我喘氣的熱帶雨林。

I was walking home from school on a cold winter day.
Took a shortcut through the woods, and I lost my way.
It was getting late, and I was scared and alone.
But then a kind old man took my hand and led me home.
Mama couldnt see him, but he was standing there.
And I knew in my heart, he was the answer to my prayers.

Chorus
Oh I believe there are angels among us.
Sent down to us from somewhere up above.
They come to you and me in our darkest hours.
To show us how to live, to teach us how to give.
To guide us with a light of love.

When life held troubled times, and had me down on my knees.
There’s always been someone there to come along and comfort me.
A kind word from a stranger, to lend a helping hand.
A phone call from a friend, just to say I understand.
And aint it kind of funny that at the dark end of the road.
Someone lights the way with just a single ray of hope.

Chorus

They wear so many faces, show up in the strangest places.
To guide us with their mercy, in our time of need.

Chorus
To guide us with a light of love.

寒冬中某天,我從學校回家

我走小路穿過叢林,我迷路了

天漸暗了, 我獨自ㄧ人,很害怕

但是有個善良的老人牽著我的手,領我回家
媽媽看不到他,但他正站在那裡

我心裡知道,他正是我禱告的回應



噢,我相信有天使在我們之間
他們是從上面的某個地方派到我們身邊

在生命中最黑暗的時刻,他們找到你和

他們用愛的光輝告訴我們怎樣給予、怎樣活。


當人生不順遂讓我跌倒在地時

總有一個人到我身邊安慰我

來自陌生人的溫柔話語或伸出的援手

朋友打來電話說他懂

這或許有點奇怪,在陰暗道路的盡頭

有個人點燃一線希望之光照亮我的道路




他們以各種不同的樣貌,出現在最不可思異的地方
在我們需要幫助的時刻,他們慈善的引導我們


用愛的光芒引導我們