2007-05-25 16:04:10Brown Bear

仙人掌與花 -- 學會等待

最近在幫兩個寶貝找到宅的褓母,雖然我七月才要回學校上課,我從三月就開始找保母協會和其他機構幫我找褓母,因為願意到人家家裡幫忙的褓母並不多,兩個多月過了,都沒消息,心裡很急,每晚陪孩子睡覺時,就虔誠禱告,希望上帝能幫我找褓母,朋友都笑我,這種事也叫上帝幫忙喔,祂真的不會太忙了ㄧ點嗎?

沒想到上個星期開始,竟然陸續有三、四個褓姆跟我聯絡,我從來沒有想過會有這麼多優秀的褓母跟我聯絡,我只跟上帝要一個褓母,沒想到祂找了三四個讓我選,真是太感動了。

我在蒲公英雜誌看到仙人掌與花的故事,我覺得很美...
這輩子我最學不會的就是相信上帝,耐心等待...

Cactus and Flower

Once there was a man who asked God for a flower and a butterfly
But instead God gave him a cactus and a caterpillar
The man was sad. He didn’t understand why his request was mistaken.
Then he thought:
Oh well, God has too many people to care for and decided not to question.
After some time, the man went to check up on his request that he had left forgotten
To his surprise, from the thorny and ugly cactus a beautiful flower had grown and the unsightly caterpillar had been transformed into the most beautiful butterfly.
GOD always does things right.
His way is ALWAYS the best way even if to us it seems all wrong.
If you asked God for one thing and received another, you can be sure that He will always give you what you need at the appropriate time.