2005-12-30 13:11:42天際一邊

《EATING HEALTHY 健康飲食5-2》REGRETS 後悔

《EATING HEALTHY 健康飲食5-2》REGRETS 後悔

[At a restaurant]
David:Oh, I feel a little under the weather after that hamburger and fries.
Sally:What`s the matter? Do you want some water?
David:No. I think I need to go to the bathroom.
Sally:Is it really that bad? You only had a small fries and a 1)regular burger.
David:My stomach is not 2)used to that kind of food. I think I need to…
Sally:Oh, David, quick! Run to the bathroom!
David:[Comes back from bathroom] I feel a little better now.
Sally:I`m so sorry David. I promise I won`t 3)make you eat that again.
David:I think when you 2)get used to healthy food, there`s no going back.
Sally:I have to say, I don`t feel very good now either.
David:Maybe next time we should try something 4)fresher.

在一家餐廳
大衛:噢,吃完漢堡和薯條之後,我覺得有點不舒服。
莎莉:怎麼了?想喝點水嗎?
大衛:不。我覺得我需要去洗手間。
莎莉:真有那麼糟糕嗎?你只不過吃了小份的薯條和一個普通的漢堡。
大衛:我的胃不太習慣這種食物。我覺得我需要……
莎莉:噢,大衛,快一點!跑到廁所去!
大衛:(從廁所回來)現在我覺得好一點了。
莎莉:真對不起,大衛。我答應你再也不會強迫你吃那種東西了。
大衛:我想,當你習慣健康食物後,就無法再回頭了。
莎莉:我得說,我現在也覺得不太舒服。
大衛:也許下一次我們應該去試試比較新鮮的東西。




1)regular (a.) 一般的
2)be used to = get used to 習於…
3)make (someone do something)強迫(某人做某事)
4)fresh (a.) 新鮮的