2008-06-17 23:13:40 aki lin

Big Girls Don't Cry




The smell of your skin lingers on me now

你的氣息仍在我四周環繞


You're probably on your flight back to your hometown

此刻的你應該正在回去的飛機上


I need some shelter of my own protection baby

我需要一些保護..baby


Be with myself in center, clarity, peace, serenity

在人群中與自己相依,如此清晰、安詳與平靜



(chorus)


I hope you know, I hope you know

我希望你能明瞭

That this has nothing to do with you

這件事我必須獨自去完成




It's personal, myself and I

真的只是靠自己

We got some straightening out to do

有些事等著我去釐清



And I'm gonna miss you like a child misses their blanket

我知道我將會想念你、就像孩童總懷念他們的毛毯



But I've gotta get a move on with my life

但我仍必須向前邁進

It's time to be a big girl now

該是轉變為大女孩的時刻了 





And big girls don't cry

而大女孩是不會哭

Don't cry, Dont cry, Dont cry

不會哭、不會哭、不會哭的






The path that I'm walking, I must go alone

這條我正走的路,我必須獨自將它走完


I must take the baby steps til I'm full grown

用宛若嬰兒的腳逐步直到我長大成人




Fairy tales don't always have a happy ending do they

童話故事並不會永遠都有快樂結局,不是嗎?





And I foresee the dark ahead if I stay

我預知到如果我原地踏步那它將不可能有轉機






(repeat chorus)




Like a little school mate in the school yard

就像校園裡的學生一樣

We'll play jacks and uno cards

我們玩著紙牌

I'll be your best friend

我將成為你最要好的朋友

And you'll be my valentine

你亦將成為我的情人



Yes you can hold my hand if you want to

如果你願意的話你可以握住我的手

Cuz I wanna hold yours too

因為我也想這麼做



We'll be playmates and lovers and share our secret worlds

我們將是玩伴、是情侶並分享著秘密





But it's time for me to go home

但這該是我回家的時候了

It's getting late, dark outside

時間晚了、天也黑了

I need to be with myself in center, clarity, peace, serenity

我需要在人群中與自己相依,享受著清晰、安詳與平靜