2010-04-30 13:05:36Alice

總是好的

   承下文, 我總是先預設了 神你給我......
但是 神總是不是給我們想要的
我們就常常抱怨
但是何不想想 神給的 是最適合我們的
愛我們的 天父總不會害我們的
如 馬太福音 7章7~11節
你們祈求,就給你們;尋找,就尋見;叩門,就給你們開門
  因為凡祈求的,就得著;尋找的,就尋見;叩門的,就給他開門。
 你們中間誰有兒子求餅,反給他石頭呢﹖
 求魚,反給他蛇呢﹖ 你們雖然不好,尚且知道拿好東西給兒女,何況你們在天上的父,豈不更把好東西給求他的人嗎﹖
-------------------------------------------------------------------------------
I asked God to take away my habit.                        
我求神把我的惡習拿掉
 God said, No..
神 說 :不
 It is not for me to take away, but for you to give it up.
不該是我去「拿掉」,該是你去「捨掉」。      
I asked God to make my handicapped child whole.
我求神讓我殘缺的孩子健全。
 God said, No.
 神 說 :不!
 His spirit is whole, his body is only temporary   
他的靈性圓滿,他的身體只是暫時的
 I asked God to grant me patience.
 我求神賜我耐性
 God said, No.
神 說:不
 Patience is a byproduct of tribulations; it isn't granted, it is learned.
耐性是磨難的副產 品,不能被賜予,要從學習而得
 I asked God to give me happiness.
我求神給我幸福快樂
 God said, No. 神 說:不! I give you blessings; Happiness is up to you.
我祝福你,但幸福愉快是你的選擇
I asked God to spare me pain.
我求神免我於痛苦
 God said, No.
神 說:不
Suffering draws you apart from worldly cares and brings you closer to me.
苦難讓你厭棄塵世的煩憂,讓你更接近我
I asked God to make my spirit grow.
我求神長養我的靈性
 God said, No.
神 說:不
You must grow on your own, but I will prune you to make you fruitful.
 你要自己成長,但我會助你修剪荒蕪, 富饒你的收成
 I asked God for all things that I might enjoy life.
我求神給我所有物質,令我可以享受生活
 God said, No.
神 說:不
 I will give you life, so that you may enjoy all things.
我給予你生命,為此,你可以享受一切
 I asked God to help me LOVE others, as much as He loves me.
 我求神助我如同祂 愛我一般去愛他人
 God said.......Ahhhh,finally you have the idea.
 神 說:噢!你終於搞清楚了!

上一篇:Turn and Jump out Here!

下一篇:冒險去