2006-04-01 17:15:00MANS

「最」–相對主義–熱情

在prof. pfister的reading看到,再在annie的日記來到,再再在同一星期內,momo及amy的present內用到–relativism,相對主義。我是支持相對主義的。

相對主義的對立面就是絕對主義。絕對主義既結論就係一個字–「最」。哩個「最」係一種極限,係無野可以超越到佢。但我唔相信世界上有「最」哩種絕對既定義。

「最灰果下‥‥‥」、「最衰都係‥‥‥」、「最後絕招‥‥‥」,講得個「最」字,自然就已經係一個比較了。肯定一樣野係「最」,即係肯定埋有其他野唔係「最」啦。自然地,哩個「最」只係比較出來勁d果個選擇。係哩個框架下,某樣野可以係「最」,但哩個框架外,哩個選擇就未必係「最」了。例如:全班考第一既同學可以係「最」叻,但佢未必係全港「最」叻既學生喎。「最」哩個字既絕對性,我真係有所質疑。

之前都唔多理會二元對立哩個學術名詞,但而家先發覺,人係無可能走得出哩個意識形態。只要我地唔係世上既「唯一」,咁二元對立就一定會出現。我讚你靚,因為我見過乜野叫醜;我話你衰,係因為我知乜野叫好。就算德希達定李歐塔(我成日都唔識分辨佢地兩個)講既解構主義,都無可能絕對反到二元對立。一有比較出現,咁同時就會有兩個價值觀出左黎嚕。

我唔信神,因為我唔信有絕對主義。宗教講到神咁巴閉,但我地又點知神上邊會唔會有另一個神呢?神靈都唔係絕對既,咁我信唔信都係咁做人架啦。信人、信自己就唔同喎,因為就算我別名叫「完美男」都好,我都知道世界唔會有野係完美既。明知人唔會有「最」既價值,咁依靠哩個無絕對信念既信念做人,自然就會睇開好多野了。好現代性既諗法(存在主義根本就係現代性下既產物),但人被迫去靠自己,有乜唔好?

若是支持相對主義的,那做人應該會睇開好多執著。當然,堅持相對主義又已經係另一個執著啦。咁又當然喎,有堅持相對主義既執著,就同時亦會有堅持不去執著於相對主義既執著(即突然想依靠返一個絕對主義)。又咁喎,絕對主義其實又只係相對主義下既既某種產物‥‥‥循環不息、循環不息。自我衍生活力既思想可能就係咁黎。講到尾,而家唯一我會講唔通既係佛教既「空」。果種「非非無」既說法,破唔到(因為好深,連明都唔明乜野叫「非非無」)。

yeah!幹你的絕對主義~但我我幹我的相對主義!

-------------------------------------------------------------------------

我的熱情,流逝了。

就是因為我相信相對主義,所以我才會有「是是但但」的態度。哩個人唔好?ok啦,佢都有好既一面既;今次考試考得唔好?ok啦,有人差過你既;我今次做得好好喎!ok啦,但有人好過你喎‥‥‥

哩個咁既態度,根本就係一種「硬」於實行「軟」既態度。

以往會有熱情,係因為我相信世上有野會值得我去誓死追求。但自從友誼上、學業上、愛情上都經歷過失敗後,我竟想到,「誓死追求」的信念太浪漫了,但卻不實際。

但有三種東西影響了我的想法。一是存在主義、二是漫畫「one piece」、三是prof. pfister教的那科moral leadership。為甚麼明白卡繆講的人生係荒謬後,我卻仍只是個阿茂;為甚麼路飛等漫畫角色話就算死都要實現夢想,但我一面對困難時就想黎個「君子報仇,十年未晚」;為甚麼馬丁路得金會講句:「i hv a dream...」,我就只識day dream呢?

為甚麼,在我明白「最」的絕對主義並不存在後,我卻同時失去了追求夢想的浪漫呢?

------------------------------------------------------------------------

對於在系際足球比賽後所流的眼淚,真的不好意思。比賽前曾擔心過會哭,而結果,亦都哭了。但從眼淚所喚起的,除了是對hum的熱愛外,同時亦是一種「熱情」的感覺。儘管hum並不是絕對的,但我竟卻會為這三年的身份而肝腦塗地(annie^~^);那幹嗎我就不能在相對主義下的世界中,發揮我的熱情呢?

苹苹話我無passion去追女仔;虧卓話我打機踢波唔夠盡心;我話自己成日都都活在迷惘。好相對的、好相對的、好相對的,以上的價值觀都是相對的。但我平日做得不好,並不是因為受相對主義下的「是是但但」態度所影響;一切,只是我成為相對主義下的被動者。太頹的人生態度了。

我不可以再做一個這樣的被動者了,我要反客為主,我要以熱情、passion帶動我的生命前進!人不是鵪鶉,人是有自己特殊價值的。我可以係我,我亦都可以唔係我,但我所做既野就點都會建構出「我」哩個粉皮(倫倫專用名稱)。我不要被單方面被相對主義拖著走,我要反過來,用相對主義支持我的人生。我要passsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssion!

嗚哇哇哇~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~