2017-05-04 09:34:28涼魚

OneRepublic - Secrets


電影「魔法師的學徒」(The Sorcerer's Apprentice)主題曲

 

I need another story

我需要另一個故事

Something to get off my chest

傾訴沉寂於心的話語

My life gets kinda boring

我的生活變得有點乏味空虛

Need something that I can confess

(v.供認、坦白、承認、悔過)

開誠布公乃我所需

 

Till all my sleeves are stained red

(n.袖子、袖套;唱片套;()套筒、套管

 vt.給…裝袖子、給…裝套筒)

(vi.弄髒、污染、被玷污

 vt.玷污、染汙、敗壞名聲、給…染色

 n.污點、瑕疵;著色劑、色斑)

我願抗爭直到我雙手沾滿鮮血

From all the truth that I've said

為我所說的真相

Come by it honestly I swear

對天真心發誓

Thought you saw me wink, no

(v.()使眼色、遞眼色;()閃爍、閃亮;

 n.眨眼、遞眼色;閃爍)

你認為我精神奕奕,不

 I've been on the brink, so

(n.懸崖峭壁的邊沿;(危險的)邊沿、邊緣、初始狀態)

我已瀕臨崩潰邊緣,因此

 

Tell me what you want to hear

告訴我你所渴望聽到的

Something that were like those years

像那些年周而復始的舊事

I'm sick of all the insincere

(adj. 不誠懇的、貳心、二心)

我已厭倦了虛情假意

So I'm gonna give all my secrets away

因此我要傾吐我所有的秘密

This time

此時此刻

Don't need another perfect lie

不需要精彩的對白

Don't care if critics ever jump in line

不需在意批評指責是否蜂擁而至

I'm gonna give all my secrets away

我要傾吐我所有的秘密

 

My God

天啊

Amazing how we got this far

我們之間為何漸行漸遠

It's like we're chacing all those stars

就像我們追逐的那些大明星

Who's driveing shiny big black cars

他們開著寬敞漆黑閃亮的轎車

 

And everyday I see the news

我每天看新聞

At the problems that we could solve them

那些問題好像都能迎刃而解

And when a situation rises

每當發生重大事情時

Just write it into an album

只是將它錄入專輯中

Seen it straight to go

一切看起來順其自然

I don't really like my flow, no, so

我不喜歡自己隨波逐流,不,所以

 

Tell me what you want to hear

告訴我你所渴望聽到的

Something that were like those years

像那些年周而復始的舊事

I'm sick of all the insincere

我已厭倦了虛情假意

So I'm gonna give all my secrets away

因此我要傾吐我所有的秘密

This time

此時此刻

Don't need another perfect lie

不需要精彩的對白

Don't care if critics ever jump in line

不需在意批評指責是否蜂擁而至

I'm gonna give all my secrets away

我要傾吐我所有的秘密

 

Got no reason, got no shame

毫無理由,豪無愧疚

Got no family I can blame

身邊的人無需受到抱怨

Just don't let me disappear

不要對我視而不見

I'ma(=I'm gonna=I'm going to , =I am a) tell you everything

我會對你開誠布公

 

So tell me what you want to hear

告訴我你所渴望聽到的

Something that were like those years

像那些年周而復始的舊事

I'm sick of all the insincere

我已厭倦了虛情假意

So I'm gonna give all my secrets away

因此我要傾吐我所有的秘密

This time

此時此刻

Don't need another perfect lie

不需要精彩的對白

Don't care if critics ever jump in line

不需在意批評指責是否蜂擁而至

I'm gonna give all my secrets away

我要傾吐我所有的秘密

 

So tell me what you want to hear

告訴我你所渴望聽到的

Something that were like those years

像那些年周而復始的舊事

I'm sick of all the insincere

我已厭倦了虛情假意

So I'm gonna give all my secrets away

因此我要傾吐我所有的秘密

This time

此時此刻

Don't need another perfect lie

不需要精彩的對白

Don't care if critics ever jump in line

不需在意批評指責是否蜂擁而至

I'm gonna give all my secrets away

我要傾吐我所有的秘密

 

All my secrets away

揭透我所有的秘密

All my secrets away

揭透我所有的秘密