2008-07-10 09:55:09簡單 × 香 草 *

『 音樂 』- ˇ女人未滿


I used to think

以前我以為

I had the answers to everything

我知道所有問題的答案

But now I know

但現在我知道

That life doesn’t always go my way, yeah

生命不一定會照我想的走


Feels like I’m caught in the middle

感覺我正處於一個過渡時期


That’s when I realize

現在我體會到




I’m not a girl, not yet a woman

少女已過 熟女未滿

All I need is time

我需要時間

A moment that is mine

屬於我自己的時間

While I’m in between

當我還處在兩者之間時

I’m not a girl

我已不是孩子







There is no need to protect me沒必要那麼保護我

It’s time that I是時候了

Learn to face up to this on my own, oh我該學著自己面對這些

I’ve seen so much more than you know now我比你以為看得多

So don’t tell me to shut my eyes所以請教我閉上雙眼



But if you look at me closely但如果你靠近一點看我






You will see it in my eyes你會發現在我眼中

This girl will always find her way那個孩子永遠都會找到自己的路

(I’m not a girl) I’m not a girl, don’t tell me what to believe

(少女已過)我已不是孩子別告訴我該相信什麼

(Not yet a woman) I’m just trying to find the woman in me, yeah

(熟女未滿)我正試著找出那個成熟的我

(All I need is time) Oh, all I need is time

(我需要時間)我需要時間

That’s mine, while I’m in between

當我還處在這兩者之間