2013-08-28 23:30:14Zoe

Good Time -- Owl City ft. Carly Rae Jepsen



發現一首簡單好聽的英語歌,很適合用來教學

 

Woke up on the right side of the bed
在我床的右側醒來
Whats up with this prince song inside my head
怎麼了這首王子歌曲會在我腦海裡
Hands up if you’re down to get down tonight
手舉起來如果你今晚不開心
Cause it’s always a good time
因為這總是一個美好時光
Slept in all my clothes like I didn’t care
就像我不在乎睡在我所有衣服上
Hopped into a cab take me anywhere
跳上計程車帶我去任何地方
I’m in if you’re down to get down tonight
我會在如果你今晚不開心
Cause It’s always a good time
因為這是個美好時光
Good morning and good night
早安晚安
I’ll wake up at twilight
我會在午夜醒來
It’s gonna be alright
都會沒事的
We don’t even have to try
我們連試都還沒試
It’s always a good time
這是個美好時光
Woah oh oh oh
Woah It’s always a good time
這是個美好時光
Woah oh oh oh
We don’t even have to try
我們連試都還沒試
It’s always a good time
這是個美好時光
It’s always a good time
這是個美好時光 
Freaked out dropped my phone in the pool again
我嚇壞了手機掉到水池裡
Checked out of my room hit the ATM
離開了房間去提款機領錢
Let’s hang out if you’re down to get downtonight
讓我們一起去玩如果你今晚不開心
Good morning and good night
早安和晚安
I’ll wake up at twilight
我會在黃昏醒來
It’s gonna be alright
都會沒事的
We don’t even have to try
我們連試都沒試
It’s always a good time
這總是個美好時光
Woah oh oh oh
Woah It’s always a good time
這總是個美好時光
Woah oh oh oh
We don’t even have to try
我們連試都沒試
It’s always a good time
這是個美好時光
It’s always a good time
這是個美好時光
Woah oh oh oh
Woah It’s always a good time
這總是個美好時光
Woah oh oh oh
We don’t even have to try
我們連試都沒試
It’s always a good time
這總是個美好時光
It’s always a good time
這總是個美好時光

Doesn’t matter when
不用在意什麼時候
It’s always a good time
這是個美好時光 
Doesn’t matter where
不用在意甚麼地方
It’s always a good time
這總是個美好時光 
Doesn’t matter when
不用在意什麼時候
It’s always a good time
這總是個美好時光
It’s always a good time
這總是個美好時光
Woah oh oh oh
Woah It’s always a good time
這總是個美好時光
Woah oh oh oh
We don’t even have to try
我們甚至連試都還沒試
It’s always a good time
這個美好時光
It’s always a good time
這是個美好時光
Woah oh oh oh
Woah It’s always a good time
這是個美好時光
Woah oh oh oh
We don’t even have to try
我們連試都沒試


在翻譯時我發現一個問題

you’re down to get down tonight

所有台灣網站翻譯都翻成如果你覺得不開心,但是我去國外網站看到有人翻

you're down = you're ready 

to get down = to have fun

之後又找在國外留學的同學詢問,是認為have fun 比較好

我也覺得have fun比較符合mv的感覺

~以上~ 

很簡單吧~^^~接下來就可以去KTV歡唱囉