2006-07-06 12:37:13Fiona

【Manhattan生活雜記】Sexed Up 歌詞翻譯

Sexed Up (Robbie Willams)

Loose lips sunk ships
I’m getting to grips with what you said
No it’s not in my head
I can’t awaken the dead day after day
Why don’t we talk about it?
Why do you always doubt that there can be a better way?
It doesn’t make me wanna stay

Why don’t we break up?
There’s nothing left to say
I’ve got my eyes shut
Praying they won’t stray
And we’re not sexed up
That’s what makes the difference today
I hope you blow away

You say we’re fatally flawed
Well I’m easily bored, is that ok?
Write me off your list
Make this the last kiss, I’ll walk away
Why don’t we talk about it?
I’m only here don’t shout it
Given time we’ll forget
Let’s pretend we never met

Why don’t we break up?
There’s nothing left to say
I’ve got my eyes shut
Praying they won’t stray
And when I’m sexed up
That’s what makes the difference today
I hope you blow away

Screw you, I didn’t like your taste
Anyway, I chose you and that’s all gone to waste
It’s Saturday, I’ll go out
And find another you

Why don’t we break up?
There’s nothing left to say
I’ve got my eyes shut
Praying they won’t stray
And when I’m sexed up
That’s what makes the difference today
I hope you blow away
I hope you blow away
I hope you blow away
I hope you blow away
I hope you blow away
Away
Blow away

----------------------------------------------
Sexed Up 激情過後 (translated by Fio.)

脫口而出的絕望
你說的每一句話都令我神經緊張
我沒有這麼想過
我沒辦法挽救我們的關係
我們何不好好的談談
為什麼你總是懷疑我們能過得更好
這樣並不會讓我回心轉意

何不就分開
我們之間已無話可說
緊閉雙眼
希望別一錯再錯
我們不再做愛
一切感覺都變了
我希望你從眼前消失

你說我們之間有很大的問題
也許是我很容易對一段關係感到厭倦吧
就把我忘了
最後一吻後,我會自動離開
何不好好談談?
我就在你身邊,說話不用太大聲
一切都會隨時間淡去
就當做我們從來沒遇見過

何不就分手
我們之間已無話可說
緊閉雙眼
希望別一錯再錯
在激情過後
一切都已不一樣
我希望你從我眼前消失

去你的,我已不喜歡你
當初是我選擇你,而一切心力就算都白費
反正今天是星期六,我要出門透透氣
看看可不可以遇到更好的人

何不就分手
我們之間已無話可說
緊閉雙眼
希望別一錯再錯
而在激情過後
一切都已不再相同
我希望你從我眼前消失
我希望你從我眼前消失
我希望你從我眼前消失
我希望你從我眼前消失
我希望你從我眼前消失
離開我
消失在我眼前


Keren 2006-12-10 05:16:20

Thanks! 最近突然愛上這首歌...