2008-02-20 12:06:00wan

B430

終於能逃離每天一樣的新聞頭條,
雖然不是好消息,
但能做到雖死猶生,
已經很不錯啦。

有人選擇在人生中最光輝燦爛的一刻結束生命,
有人拼命要生存到最後一秒。

趕快達成死前要完成的心願,
是我的目標。
尢其是30歲前要做的事...
可多著呢!

一口氣說了很多以前的事,
把前半生簡單地回顧了一次。
是那個熟悉的”天真”的我;
是令人懷念的幼稚;
是那個一頭短髮,還留著粗粗眼眉毛的我。

在回家的車子上,
我閉上了眼。

想像著車子開到了甚麼地方;
想像著剛買完菜的太太上了車,大包小包的;
司機好像很心急的,開得很快,又在忙著落注;
還有在打機的小朋友;
沒作聲的人都在想些甚麼呢...
我的坐姿,從旁人看來又會像怎麼樣呢...

憑聲音、氣味、感覺、想像
就是這個感覺。

用眼睛看到的,
都不是最真的。
我不要只用眼睛談戀愛。

愛情是慾望的投射,
我的慾望是甚麼,
便會期待從愛情中得到甚麼。
有沒有仔細想過自己的慾望?

被愛,分享,控制,知識,美,思考、變革...

你呢?
有個人 2008-02-21 17:09:17

恭喜..

根迪 2008-02-21 13:59:50

Outlook; 5 + 1 senses; characters/personalities = fragments of individual self. Self exists, but are not in forms that can be expressed fully. Each of these fragments expresses part of the truth. Worse, in some aspects, self is unstable. To understand one self, it is an estimation of a quality in combination of all senses (beyond single sense), where the `most true` lies.

Love = beyond feelings, beyond actions, beyond words... beyond anything... it is a certain must, a status... Love is to provide the best best quality for the love ones... a feeling that the most important object in the Universe = the love ones, others = less matters.