2007-11-10 13:56:19wise.暄

The Quiet




這是一個關於家庭裏不為人知的秘密,講述一位剛剛成為孤兒的聾啞女孩被一對夫婦收養,他們一家人住在郊外偏僻的房子裏,這對夫婦在收養女孩前已有一個女兒,外表看似一家幸福甜蜜,然而聾啞女孩的到來卻改變了現狀,在沈默之中慢慢揭開了隱藏在這個溫馨家庭中的黑暗秘密。






剛開始是因為 Elisha Cuthbert 而放下轉台器



後來看了有些心得…也意外發現了 Camilla Belle

這個好看的短髮女生 .








http://www.youtube.com/watch?v=nkZPU4ScVIw









片中很多 Dot (Camilla Belle飾) 的獨白 我覺得都很好...



All I wanted was to be invisible.

我只想要把自己藏起來.



But being invisible isn’t worth it in the end, because when you’re invisible, other people may not see you, but you can’t help seeing other people.

但這個方法並不管用,因為當你藏起你自己時,別人看不到你,可是你沒辦法不看見別人 .




One day, we wake up and we realize the world sucks. We suck for being in it and we run away. Anything but to face ourselves as we are. Anything to avoid asking why we hate ourselves so much.

某天,我們起床時發現這個世界爛透了,更爛的是我們身處其中.
我們都選擇了不面對,我們都逃避去問為什麼如此痛恨自己.



They say that the truth can set you free, that’s a lie. The truth is lies can protect us. Lies keep us safe from the truth.

有人說真相可以讓你自由,其實謊言才是.
事實是謊言才能保護我們,謊言讓我們避免被真相傷害.













我們都在這個社會 這個公司 對 很多人 很多事

裝聾作啞

如果上天願意讓我家人身體健康外,再多給我一個願望的話





我很希望我能真的聽不見或說不了話。.





“people always talk about the quiet before the strom

but no one talks about the quiet after ...”


我喜歡最後一切回歸「平靜」之後

兩個女孩坐在椅子上 一起 彈鋼琴的畫面 .














上一篇:all my words

下一篇:觀後感