2006-08-14 14:06:21Visasalia×雪

曾經是個恐怖的傳說.......黑色星期天

剛剛看到了一篇<<國際音樂奇案>>
裡面的故事很離奇!
聽說聽到了黑色星期五這首歌的人就會因為受不了他的悲傷旋律,
而自殺!!!
我剛剛也去下載聽了幾遍!
我覺得很好聽~
也沒有什麼想要自殺的感覺!
然後我又去找了他的中文翻譯的歌詞~
裡面的歌詞我覺得很平凡~
歌詞如下((因為我適用複製的若有冒犯請原諒)):
Sunday is Gloomy,
星期天是陰沉的
My hours are slumberless,
我沒有睡眠
Dearest, the shadows I live with are numberless
最親愛,我居住與的陰影是無數的
Little white flowers will never awaken you
小的白花從未將喚醒您
Not where the black coach of sorrow has taken you
不是哀痛黑教練採取了您的地方
Angels have no thought of ever returning you
天使沒有想法曾經返回您
Would they be angry if I thought of joining you
他們惱怒如果我認為加入您
Gloomy Sunday
陰沉的星期天

Sunday is gloomy
星期天是陰沉的
with shadows I spend it all
與陰影我花費它全部
My heart and I have decided to end it all
我心臟和我決定結束它全部
Soon there’ll be flowers and prayers that are sad,
不久,那兒充滿花和禱告定的人是何等哀傷
I know, let them not weep,
我知道,讓他們不啜泣
Let them know that I’m glad to go
告訴他們知道,我是高興的離去

Death is no dream,
死亡是沒有夢想
For in death I’m caressing you
為在死亡我正愛撫您
With the last breath of my soul I’ll be blessing you
以我的靈魂最後呼吸,我祝福您
Gloomy Sunday
陰沉的星期天

Dreaming
作夢
I was only dreaming
我只作夢
I wake and I find you
我醒來並且找您
Asleep in the deep of
熟睡著
My heart
我的心
Dear
親愛的

Darling I hope that my dream never haunted you
親愛的,我希望我的夢想從未困擾了您
My heart is telling you how much I wanted you
我的心在告訴您我十分需要您
Gloomy Sunday
陰沉的星期天


~*雪兒snow*~