2007-05-11 21:21:29東大生 >ˇ< Y

   我是超屌的大廚

今天考完試了 我很早就計畫要做很棒的大餐還有果汁
所謂的大餐 是焗烤馬鈴薯泥
果汁是葡萄柚、蘋果加蘇打汽水
食譜是樂活周報上的
之前看到圖片好好吃的樣子 當下就決定“做這道啦”

-------------------------------------------------

步驟、材料都很複雜 不是想像中的簡單
幸好媽咪有幫我 (原本想說要自己做的ˊˋ)
要加鮮奶油、牛奶(我們用豆漿代替)、奶油...
還有水煮馬鈴薯 馬鈴薯實在很難煮軟
後來我怕餡太單調 又加了通心粉
烤出來很好吃唷

-------------------------------------------------

看到大家都吃得很高興 我就覺得很值得了
我的果汁也做得很好喔 (不過我沒照相)
蘇打水氣泡有點不夠
可能是太稀了吧?
葡萄柚也太澀了 因為它發芽了啦><
果汁是給豬豬的 因為她吵著要
焗烤是給媽咪的 因為母親節

-------------------------------------------------

唉呀 爸逼都吃不到...
下次去北京再做給你吃吧
要期待喔
不過你絕對不能叫我黃花大閨女
不然我就不做給你吃了!哼~










Auntie Vera 2007-06-06 23:08:24

Too Bad I didn`t get to taste your dishes, looks great! Potato is also one of my favorite foods. Just ask Nora! or Grandpa! I have photos of Grandpa and will send once they are all organized.

Vera

版主回應
真的嗎?我也很喜歡吃馬鈴薯唷!下次可以做給你吃啊 :) 2007-06-17 16:11:23
nora 2007-05-24 08:25:57

Hi, girls:
this is your auntie nora from los angeles. good to see your pictures here. can you take some pictures of grandpa? thanks,
anyway, danica is still going to Taiwan but not attend the summer camp from Taiwan University - she decide to take the summer camp here. she will arrive 6/17/07 and stay for about 2 weeks. Hopefully you will see each other then. Ok, talk to you later.
Nora

版主回應
好,我會多拍些爺爺的照片的。
我們都很希望能看到Danica,先預祝她來台灣玩得愉快囉!
2007-06-17 16:00:32
Georgy 2007-05-20 13:29:33

Hi there
I wonder how much you had paid for them for making their smile whenever you shot the photos.
At present, I cook for myself every night. Though the presentation and taste of my dishes is not as good as that of Sarah`s, I still can have a good and healthy diet.
Take care, little girl.

版主回應
要吃得健康喔!爸爸~
有機會我到你那做菜給你吃喔!
這樣你每天就不用那麼累了!
當然我得先練練我的廚藝啦!
2007-05-21 00:59:56