2015-11-19 12:32:42它瞎麗 Tasha Li

Adele "When We Were Young"



這張收錄在Adele的25這張專輯中,繼Hello第二首主打歌曲


25歲是一個會讓女生恐慌的年紀

不過我認識Adele是從19那張專輯開始,我從不覺得她的創作和外表符合她實際的年齡
她的音樂讓人覺得歷經滄桑卻保有夢想,能有這種深沉感觸以及超齡的詮釋 






(以下是我不專業翻譯,大家都知道我英文很差,但我還是聽得出來這歌詞很美)

 

Everybody loves the things you do
大家都喜歡你做的事
From the way you talk
從你的說話的方式
To the way you move...
到你的一舉一動
Everybody here is watching you
大家的目光都在這注視著你
'Cause you feel like home
因為你就像個家
You're like a dream come true
你就像美夢成真

But if by chance you're here alone
但如果你孤獨的一個人在這
Can I have a moment?
我可以佔有你一下嗎?
Before I go?
在我離去之前?
'Cause I've been by myself all night long
因為我已經一個人在這裡待了一整個晚上了
Hoping you're someone I used to know
希望你依然是那個我所認識的人
 
You look like a movie
你看起來就像是一部電影
You sound like a song
你的聲音就像是一首歌
My God
我的天
This reminds me, Of when we were young
這提醒了我,當時我們還年輕
 
Let me photograph you in this light
讓我為你照一張相片在這個光線在
In case it is the last time
假若這是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許就像以前的我們那樣
Before we realized
在我們了解到
We were sad of getting old
我們為逐漸變老而悲傷
It made us restless
這讓我們焦慮不安
It was just like a movie
這就是一部電影
It was just like a song
這就像是一首歌
 
I was so scared to face my fears
我曾經很害怕去面對自己的恐懼
Cause nobody told me that you'd be here
因為沒有任告訴我 你將來到
And I swore you moved overseas
我發誓 當你搬到國外
That's what you said, when you left me
這是你說過的 當你離開的時候
 
You still look like a movie
你看起來依然像是一部電影
You still sound like a song
你聲音聽起來依然像是一首歌
My God, this reminds me
我的天 這提醒了我
Of when we were young
那時我們還年輕
 
Let me photograph you in this light
讓我為你照一張相片在這個光線在
In case it is the last time
假若這是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許就像以前的我們那樣
Before we realized
在我們了解到
We were sad of getting old
我們為逐漸變老而悲傷
It made us restless
這讓我們焦慮不安
It was just like a movie
這就是一部電影
It was just like a song
這就像是一首歌
When we were young...
當我們年輕的時候....
(When we were young)
When we were young...
(When we were young)
 
It's hard to win me back
已經很難再將我贏回來 
Everything just takes me back
To when you were there
所有事物帶著我回到有你在的地方
To when you were there
去有你在的地方
And a part of me keeps holding on
而有一部分的我仍然無法放手
Just in case it hasn't gone
以防他沒有消失
I guess I still care
我想我依然在意著
Do you still care?
那你呢?
 
It was just like a movie
這就像是一部電影
It was just like a song
這就像是一首歌
My God, this reminds me
我的天  這提醒了我
Of when we were young
當時我們還年輕
 
When we were young... 
當我們年輕的時候...
(When we were young)
When we were young...
(When we were young)
 
Let me photograph you in this light
讓我為你照一張相片在這個光線在
In case it is the last time
假若這是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許就像以前的我們那樣
Before we realized
在我們了解到
We were sad of getting old
我們為逐漸變老而悲傷
It made us restless
這讓我們焦慮不安
I'm so mad I'm getting old
我們為逐漸變老而癲狂
It makes me reckless
這讓我肆無忌憚
It was just like a movie
這就是一部電影
It was just like a song
這就像是一首歌
When we were young
當我們還年輕 

 




同場加映我口袋的神曲   Forever Young  (待更新中)