2010-04-08 19:51:44Yuiffie 葵

亂落寞

 


是春天氣息太濃厚
整個人被懶散打敗嗎

-----------


啦啦真的熱血到翻過去
有想吸鼻子了
相信再過十二次我就會痛哭流涕
沉量軍請顧好大門口
紹煒敏的筋請持續這麼開
我喜歡這麼團結的感覺
如果當初我相信我可以做到就好了

----------------

亂落寞的我說
剪了頭髮心情還是提不起來
怎麼了我也想知道
7-11的店員把我列入黑名單了
因為我每次買東西都不付錢
家裡的牆壁跟我的額頭是好朋友
再撞下去我都念台大了
或許改變是必須
再這麼心不在焉下去
有一天我一定會忘記穿褲子出門

-----------------

認識了很多好朋友最近
如果大家都可以一直手牽手就好了

------------------

那是因為還沒有遇到



是嗎?


----------------------

shall we dance

I don't love you, boy if I've said
男孩,如果我說過我不愛你
I didn't mean it, honey you knew
寶貝,你知道我不是真的那麼想
Now it's too late, I have to leave
一切都太遲了,我必須走了
But I hope you'll be Happy
但是我希望你能開心

I should forget all about this
我應該忘記所有關於我們之間
But I still don't make it
但是我做不到
The old scar still aches
舊的傷痕依然作痛
Even so I try not to lose my mind
我試著不要迷失自己
And not feel depressed
也不要覺得喪氣

Life's a round dance, we're young and gorgeous
生命就是一支舞,屬於我們年輕而華麗
Step by step, moving at the same pace,
一步一步,相同的頻率
Daylight shall come, we'll wave goodbye
黎明將至,我們將要揮別
But before that we can flame the night
在那之前容許我們閃耀整夜
So let's cross over and over till we're all in a whirl hitting the ground
就讓我們不斷穿梭,旋轉,重擊地面
then we can laugh louder and louder till our tears rush down as a river,
我們大聲歡笑,笑到眼淚衝出成河
beautiful river (real beautiful river)
最美的河

My dear old friend, if I've hurt you
親愛的老朋友,如果我曾經傷害了你
I didn't mean it, honey you knew
寶貝,你知道我不是有意的
I really love you, more than I could
我比我所能付出的更愛你
I really do
我真的愛你

I want to be a better person, but life's never easy
我想讓自己更好,但生活從來都不容易
I know that well
我都知道
So I go round and round, struggle on and on
所以我一直徘徊,不停歇的努力
Just to meet you
只為了和你相遇

If you want to take the road to the milky way, Let me drive,
如果你想到銀河,我將是你的前導
Through the broken night,
穿越支離破碎的夜
we can talk about how these shiny days warm your mind,
我們可以談論那些璀璨的日子溫暖你的靈魂
Close your dusky eyes, let me in your heart, we can try to see different sights
閉上你已疲憊晦暗的眼,讓我在你心裡,我們可以試著去看看不同的視野

World is affable, sometimes crude enough
世界是和藹的,有時卻又有足夠的暴力
Life is wonderful, sometimes sucks you dry
生命是美好的,有時卻又使你枯竭
I will show you how, we will all survive
我會告訴你,我們都會活著
Don't you cry
所以別哭

Dance me with your love
用你的心你的愛和我一起跳舞
Like we were never apart
就像我們從未分離
Sing me with your tender voice
用你細膩的嗓音和我一起高歌
Like we were never apart......
就像我們從不分離