2022-06-07 07:22:57Seed

«付出»筆記01





A hundred times a day I remind myself that my inner

and outer life depend on the labors of other men,

living and dead, and that I must exert myself in order

to give in the measure as I have received and am still receiving.

— Albert Einstein, Physicist


我每天提醒自己一百次,我的內在及外在生活,

靠的是他人的勞力,無論他們在世或往生,

而我必須非常努力,所付出的才會等同我已經得到及正在得到的。

— 愛因斯坦,物理學家






下一篇:«付出»筆記02

我要回應(本篇僅限會員/好友回應,請先登入)