2009-03-03 09:09:24曼殊沙華

【善與惡 goodness and badness】

 
~曼殊攝影‧台南善化慧慈寺~

 

 

2006-10-22 舊作



我始終相信
I always believe that

這世間沒有絕對善或絕對惡的人
there are no absolute good guys or bad guys in the world.

再善的人也有不經意自私傷人的時候
Even a really good person also carelessly does something selfish to hurt someone.

再惡的人也有因愛而美麗溫柔的時候
Even a really bad person sometimes also does something nice and romantic for someone he loves.

執著貪婪迷戀真的很可怕
Clinging, desire and fascination are really frightful.

教人真的鬼迷心竅
People are always obsessed by these devilish ideas,

始終看不清一切
and can’t see everything clearly.

待回頭來時路
When you turn and want to go back one day,

卻是人事已非
everything has been changed already,

甚至為時已晚
and it has been too late.

 

 

 

上一篇:【化緣 Beg Alms】

下一篇:【福田銀行】

輪迴~愛 2009-04-16 17:26:07

我看著妳寫的文
感覺妳真的..
有一種歷盡滄桑的回憶
善與惡
惡人 好人是一線之差距
看不清時 回首 為時已晚..

祝~~好運..

版主回應
從小到大, 的確經歷了不少的關卡,
但是都當作是灌溉我, 成就我的肥料....
雖然每個階段有不同的課題, 但我相信會漸入佳境...
謝謝! 也祝福你. ^^
2009-04-17 14:07:30