2007-03-20 16:52:13〝玥☆

聽聽歌~

大家,我介紹你們聽聽這些歌.......

網址:http://mymedia.yam.com/eyeseden

以下幾首歌....
特洛伊與凱碧歐拉在舞會上相遇所唱之曲

Start Of Something New
Album: High School Musical





Living in my own world
住在我自己的世界中
Didn’t understand
無法理解
That anything can happen
有什麼事情會發生
When you take a chance
當你把握機會
I never believed in
我卻從未相信
What I couldn’t see
那些我看不見的
I never opened my heart (ooh)
我從未敞開心防
To all the possibilities (ooh)
為著那些可能性
I know that something has changed
我知道有些事情改變了
Never felt this way
從未有這種感覺
And right here tonight
在今晚的此地
This could be the start
這也許是個開始
Of something new
那些全新的事物
It feels so right
感覺很對
To be here with you (ooh)
在這裡和你一起
And now looking in your eyes
而現在看著你的雙眼
I feel in my heart (feel in my heart)
我感覺到我的心
The start of something new
那些已經開始的事物
Now who’d of ever thought that (ooh)
現在誰能預料到呢?
We’d both be here tonight (ooh yeah)
今晚我們一起在這裡
And the world looks so much brighter (brighter)
世界看起來變得更加明亮
With you by my side
你在我身邊
I know that something has changed
我知道有些事情已經改變
Never felt this way
從未有這樣的感覺
I know it for real
而我知道這是真的
This could be the start
這會是個開始
Of something new
那些全新的事物
It feels so right
感覺超好
To be here with you (ooh)
在這裡同你一起
And now looking in your eyes
看著你的雙眼
I feel in my heart
我感覺到我的心
The start of something new
那些全新事物的開始
I never knew that it could happen
我從未預料到這會發生
Till it happened to me
直到他發生在我身上
I didn’t know it before
我以前從未知道
But now it’s easy to see
而現在卻是淺顯意見
It’s the start
這就是開始
Of something new
那些新事物
It feels so right
這感覺很好
To be here with you (ooh)
在這裡和你一起
And now looking in your eyes
I feel in my heart
我感覺到我的心
That it’s the start
Of something new
那些全新事物的開始
It feels so right (so right)
感覺很對
To be here with you (ooh)
在這裡同你一起
And now looking in your eyes
看著你的雙眼
I feel in my heart
我感覺到我的心
The start of something new
那些全新事物的開始
Start of something new
全新事物的開始
The start of something new
那些全新事物的開始

第二首歌.....




凱碧歐拉遭到朋友挑撥後,毅然離開特洛伊所唱之曲

When There Was Me And You
Album: High School Musical


It’s funny when you find yourself
Looking from the outside
你發現自己正注視著外頭實在是很可笑
I’m standing here but all I want
我站這兒
Is to be over there
但我想要的卻在那一頭
Why did I let myself believe
Miracles could happen
為什麼我讓自己相信奇蹟會發生
Cause now I have to pretend
That I don’t really care
現在我必須假裝我並不是真的在意

I thought you were my fairytale
我以為你是我的童話
A dream when I’m not sleeping
是我清醒時的夢想
A wish upon a star
星星上的願望
Thats coming true
即將會實現
But everybody else could tell
但所有人都說
That I confused my feelings with the truth
當我與你在一起時
When there was me and you
我混淆了我的感覺與事實

I swore I knew the melody
That I heard you singing
我發誓我仍記得我聽到你歌唱時的旋律
And when you smiled
You made me feel
Like I could sing along
你的微笑使我感覺我也能隨同歌唱
But then you went and changed the words
但接著你改變了你的諾言
Now my heart is empty
現在我的心是空的
I’m only left with used-to-be’s
And once upon a song
我只感覺到從前往事與那一次的歌曲





Now I know you’re not a fairytale
現在我知道你不是個童話
And dreams were meant for sleeping
而夢想沉睡
And wishes on a star
Just don’t come true
星星上的願望將不會成真
Cause now even I can tell
現在我甚至可以說
That I confused my feelings with the truth
我混淆了我的感覺與事實
Because I liked the view
When there was me and you
因為我喜歡跟你在一起的視野

I can’t believe that
I could be so blind
我不能相信我竟然如此盲目
It’s like you were floating
就像你正在翱翔
While I was falling
但我卻向下墜落
And I didn’t mind
然而我並不介意
Cause I liked the view
因為我喜歡那視野
Thought you felt it too
當你和我在一起時
When there was me and you
我以為你的感覺和我相同
第三首歌..........




話劇社選拔複賽,特洛伊與凱碧歐拉合唱曲目

Breaking Free
Album: High School Musical





Troy:
We’re soarin’, flyin’
我們展翅高飛
There’s not a star in heaven
天堂裡每一顆星星
That we can’t reach
我們為何不能摘下(我們都可以摘下)

Gabriella:
If we’re trying
只要我們努力
So we’re breaking free
就可以自由無拘束

Troy:
You know the world can see us
你知道這世界能看見
In a way that’s different than who we are
全然不同的自己

Gabriella:
Creating space between us
不斷將我們隔開
‘Til we’re separate hearts
直到我們的心分開

Both:
But your faith it gives me strength
但你的信念給了我力量
Strength to believe
給我力量去相信







Chorus #1
Troy:
We’re breakin’ free
我們可以自由無拘束
Gabriella:
We’re soarin’
Troy:
Flyin’
我們展翅高飛
Both:
There’s not a star in heaven
天堂裡每一顆星星
That we can’t reach
我們為何不能摘下(我們都可以摘下)
Troy:
If we’re trying
只要我們(嘗試)努力
Both:
Yeah, we’re breaking free
就可以自由無拘束
Troy:
Oh, we’re breakin’ free
自由無拘束
Gabriella:
Ohhhh
Troy:
Can you feel it building
你感覺到嗎
Like a wave the ocean just can’t control
它就像海洋,無法掌控的海浪
Gabriella:
Connected by a feeling
連結你的感受
Ohhh, in our very souls
在我們的靈魂裡
Both:
Rising ‘til it lifts us up
就在靈魂裡,洶湧高漲
So every one can see
直到所有人都看見

Chorus #2
Troy: We’re breakin’ free
我們自由無拘束
Gabriella: We’re soarin’
Troy: Flyin’
我們展翅高飛
Both:
There’s not a star in heaven
天堂裡每一顆星星
That we can’t reach
我們都可以摘下
Troy:
If we’re trying
只要我們(嘗試)努力
Yeah we’re breaking free
就可以自由無拘束
Gabriella:
Ohhhh runnin’
Troy:
Climbin’
我們奔跑﹑攀爬
To get to that place
到達這般境界
Both:
To be all that we can be
發揮自己的潛能
Troy:
Now’s the time
時候到了
Both:
So we’re breaking free
我們要自由無拘束
Troy:
We’re breaking free
我們自由無拘束
Gabriella:
Ohhh , yeah Troy:
More than hope
勝過希望
More than faith
強過信仰
Gabriella:
This is true
這就是事實
This is fate
就是命運
And together
我們一同努力

Both:
We see it comin’
就能讓它實現
Troy:
More than you
More than me
勝過你﹑勝過我

Gabriella:
Not a want, but a need
這不是渴望,而是必須品
Both:
Both of us breakin’ free
我們自由無拘束

Chorus #3
Gabriella: Soarin’
Troy: Flyin’
我們展翅高飛
Both:
There’s not a star in heaven
天堂裡每一顆星星
That we can’t reach
我們為何不能摘下(我們都可以摘下)
If we’re trying
只要我們(嘗試)努力
Troy: Yeah we’re breaking free
就可以自由無拘束
Gabriella:
Breaking free
自由無拘束
Were runnin’
Troy:
Ohhhh, climbin’
我們奔跑﹑攀爬
Both:
To get to the place
到達這般境界
To be all that we can be
發揮自己的潛能
Now’s the time
現在正是時候
Troy: Now’s the time
現在正是時候
Gabriella: So we’re breaking free
我們自由無拘束
Troy: Ohhh, we’re breaking free
我們自由無拘束
Gabriella: Ohhhh

Both:
You know the world can see us
你知道這世界能看見
In a way that’s different than who we are
全新(不同)的自己

上一篇:! 明天 !

下一篇:拔河

天真無邪活潑又可愛的 2007-10-09 22:50:04


每次都要打這麼長的暱稱很累耶

不錯不錯英文有進步
不過妳從頭到尾都沒講這是甚麼的歌耶

版主回應
喔!這是迪士尼頻道撥出的『歌舞青春』,這是第1部,第2部也推出了,不過我還沒找到網站~ 2007-10-26 22:11:51