2004-04-04 11:59:00山米小北鼻

拿出誠意來(二)

昨天和尤小金的一席談話,我發現拿出誠意來,不單單是一個人的事情
如果要的是兩個人的未來,那就必須一起努力
對我來說,感情不是先來後到的優先順序
就好像在企業併購中,你打算出多少錢來買我的現狀
如果你只是站在那裡炫燿你的企業多有規模,形象多麼華麗
沒有提出一份像樣的合併評估,連多喜歡我都說不出口,就要我解散現有股東
不好意思,我不接受這筆交易
當然這是我個人感情認知上的模型,不適用於所有的情況
不適用於我和M,當然尤小金的情境也不宜套入運算

昨天,J跟我談了一些比較深入的話題
JOHN 說:
I am not coming to see what you look like because I already know what you look like. I am not on match to fly half way around the world to just have fun. I am on to look for a mate. So that is why the boyfriend concerns me. I feeel that I would be wasting my time if there is not a chance of us to see what can happen between us.
JOHN 說:
I just want to know where I stand
JOHN 說:
OK situation... I plan trip purshase ticket downpayment for hotel. two weeks before I come to Taiwan you and your boyfriend get back together and everything is great.
JOHN 說:
It's not that if we click or not .It is if your boyfriend and you start clicking again
JOHN 說:
so that is why I said should'nt you end a relationship before you start another. I don't think it is fair for either people
JOHN 說:
what if I had a girlfriend ..would you come here to see if we would work. Knowing that she was around
JOHN 說:
I thinking now I might never get to see you
JOHN 說:
because of your boyfriend. you could start clicking again
JOHN 說:
yeah that sucks
JOHN 說:
just get ride of him....

他說的都對,我也認同,可是我連他的人都還沒見過
即使我是真的有誠意,我現在又能怎麼做
你不能只是在地球的另一邊逼我拿出誠意來
而你什麼也不說,什麼也不做,這樣公平嗎?