2008-09-30 20:41:18 ♥

句子:)




“You complete me” 「你使我的生命完整。」-《征服情海》



“To me, you’re perfect” 「對我而言,你是完美的」-《愛是你愛是我》



“You make me want to be a better man”「你讓我想成為一個更好的人」-《愛在心裡口難開》



“Will you love me for the rest of my life?”
“No, I will love you for the rest of mine”
「你願意愛我直到我的生命結束嗎?」
「不,我會愛你直到我的生命結束」 -《第三類奇蹟》



Our love is like the wind, I can't see it, but I can feel it.
(我們的愛就像風一樣 看不到卻感覺的到)-留住一片情



You want to see a miracle, son? Be the miracle.
(你想要看到奇蹟?? 自己去創造奇蹟吧)-王牌天神



The law is reason, free from passion.
(法律是遠離激情的理性)-金髮尤物



What we have lost will never be returned to us.
(失去的永遠回不來)-冷山



All we can do is learn from the past and make peace with it.
(而我們能做的 就是從過去中學習以及製造和平)-冷山



With great power, comes great responsibility.
(力量越大 責任越重)-蜘蛛人



"You had me at 'hello,"' "Jerry Maguire,"
在你跟我打招呼的那一刻,你已經擁有我了。(征服情海)



"Keep your friends close, but your enemies closer"
跟你的朋友保持親近,但是要跟你的敵人更親近。



Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
生命就像一盒巧克力。你永遠也不會知道你將拿到什麼(阿甘正傳)



Now you wouldn't believe me if I told you, but I could run like the wind blows. From that day on, if I was ever going somewhere, I was running!
現在即使我告訴你,你也不會相信我,但我真的能夠跑得像風一樣快。從那天開始,不論我走到哪兒,我都在跑!



我很蠢,但是我知道什麼是愛。
I am stupid,but I know what love is.



你必須盡力發揮上帝所賜與你的
You have to do the best what God gave you.



人真正需要的財富祇有那麼一些,剩下的只不過是用來炫燿罷了
There's only so much fortune a man really needs, and the rest is just for showing off.



你得在向前走之前放下過去
You got to put the past behind before you can move on



黎明前是最黑暗的時份,我保證,黎明還是會來!
The night is darkest just before the dawn! I promise you, the dawn is coming!



每一分鐘都是改變一生的機會
Every passing minute is another chance to turn it all around.



把手握緊,裡面什麼也沒有;把手放開,你得到的是一切。
There is nothing we can hold onto in this world. Only by letting go can we truly possess what is real.



如果你能征服你的恐懼,代表你可以戰勝死亡
Conquer your fear, and I promise you'll conquer death.



金錢不是你的全部。還有萬事達卡和威士卡。
Money is not everything. There's Mastercard & Visa



每個人都應該結婚,畢竟快樂不是生活的唯一啊。
Every man should marry. After all, happiness is not the only thing in life.



成功是比較出來的,它會帶來無數的親戚
Success is a relative term. It brings so many relatives.



愛情就象照片,需要大量的暗房時間來培養。
Love is photogenic. It needs darkness to develop.



『現在的夢想決定著你的將來』。所以還是再睡一會吧。
"Your future depends on your dreams." So go to sleep.



應該有更好的方式開始新一天,而不是千篇一律的在每個上午都醒來。
There should be a better way to start a day than waking up every morning.



「努力工作從來不會害死誰」,不過我何必去冒這個風險呢?
「Hard work never killed anybody.「 But why take the risk?



神決定了誰是你的親戚;幸運的是在選擇朋友方面他給了你留了餘地。
God made relatives; Thank God we can choose our friends.



學的越多,知道的越多;知道的越多,忘記的越多;忘記的越多,知道的越少。為什麼學來著?
The more you learn, the more you know, The more you know, the more you forget.The more you forget, the less you know. So why bother to learn.



你曾做過一種夢,彷彿實實在在的發生過?要是你醒不過來呢?你該怎麼分辨夢世界…和真實世界?
Have you ever had a dream, Neo, that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream? How would you know the difference between the dream world and the real world?



我不會留下一個人,無論生死,我們都會一起回家。
I will leave no one behind. Dead, or alive, we will all come home together.



將此怨恨流放至地獄
「この恨み、地獄へ流します。」



不到最後一刻,絕不放棄!
最後まで 諦めんじゃねぇ



天使從來不對我微笑……一次也沒有。



害怕死亡的恐怖更甚於死亡本身。
Fear of death is worse than death itself.



「不能逃避。不能逃避。不能逃避。不能逃避。不能逃避。」
「逃げちゃダメだ。逃げちゃタメだ。逃げちゃダメだ。逃げちゃダメだ。」



愛情一旦走了,就不可能再找回來。
:Quand l'amour s'en va, il est impossible de le rattraper



Agnosco veteris vestigia flammae
我再度感到我曾經擁有的火焰



Carpe diem
抓住今天



「如果傷害別人的話,不如傷害自己來得好。」我祇能這麼說,但是卻沒有這麼想過。自己受傷的話是很難過的,但是傷害別人卻不會感到痛苦。



拉得緊繃的繩子一旦被切斷之後,就會以非常快的速度墜落。



我一直在等待著唷,我一直在沒有你的世界,等待著朔的誕生



所謂自由就是可以說二加二等於四的自由。
Freedom is the freedom to say that two plus two make four.


太過單純的想法,會對別人造成困擾,甚至會傷害到別人。

人生是一秒一秒累積起來的,浪費時間的人也就是不把人生當回事。

若是悔恨就用自己的力量來解決。不依賴任何人,靠自己的力量。

想要成為好朋友,明明什麼都不知道的人還要裝懂的人,是最讓不人愉快的。

能理解你們的夢想和希望,讓你們做自己喜歡的事的父母,在這個世界上是不存在的

父母只會讓自己的孩子無論何時都聽自己的。正因為這樣才會給你們買玩具,買漂亮的衣服來討好你們。卻不是知道這是阻礙你們成長的。

人生有不安是理所當然的,重要的是,不可以因為這樣失去自信,說些不著邊際的謊話傷害別人。
例如,人死了以後會怎麼樣誰也不知道,有人說會上天堂,相反也有人說會下地獄,那些都是胡說八道。誰都沒去過怎麼會知道?不知道的東西,不必裝作一副瞭解的樣子接受。比起那個,更應該去想想現在。


自由--自己存在的理由
若是我的生命變的亂七八糟……那也是因為妳不在我身邊的緣故


慾望城市-


你可能可以假裝性高潮,但是親密感是假不了的。
You may be able to fake an orgasm, but you can't fake intimacy.


為什麼要改的總是女人?男人都不用改?
Why is it always the woman who has to change, and not the man?


男人可能發現了火,但是女人卻發現了如何玩火。
Man may have discovered fire, but women discovered how to play with it.


遊戲可以帶來權力。如果你知道你在做什麼,你就可以完全掌握情勢。
Games are empowering. If you know what you're doing, you can totally control the situation.


上一篇:堅持