2004-03-21 04:19:00KEN

離開 三月廿一日


本來老是以為 要離開這個地方
光是皮箱 就要帶好幾個才夠

趁著選舉 回到了家裡 帶了一個皮箱
準備收拾這兒的一切

沒想到
連一個皮箱都沒有裝滿

我坐在床上
回憶著這些習慣的溫度 習慣的味道 習慣的燈光

曾經好幾次負氣 想要帶著皮箱離開
但都被你攔下 而且 我也不是真的想離開

這一次 夜深人靜 你不在台北 大家都睡了

電視機裡面 選舉的激情依舊沸騰
開票了 但是選舉還沒結束

衣櫥邊還是掛著兩條浴巾
Snoopy 這幾天落單了 沒人抱著他睡覺

還是在衣櫥裡面故意遺留了一件藍色襯衫
那是去年 不知道哪一天 你要從台北搭車回台中
從我的衣櫥穿回去的 接下來 就一直掛在你的衣櫥裡
然後 跟著你從台中搬到台北

這個凌晨
我靜靜的從你的房間裡離開

再過一段時間
或許我也會悄悄從這個..
我一度以為是個家的地方

離開

最後 也是來一首歌
這首 你曾經很喜歡的


Days go by - Dirty Vegas

You..are still a whisper on my lips.
A feeling at my fingertips, that's pulling at my skin.
You..leave me when I'm at my worst.
Feeling as if I've been cursed, with the bitter cold within.

days go by and still i think of you
days when i couldn't live my life without you
(x2)

without you
(x3)

You..are still a whisper on my lips.
A feeling at my fingertips, that's pulling at my skin.
You..leave me when I'm at my worst.
Feeling as if I've been cursed, with the bitter cold within.

days go by and still i think of you
days when i couldnt live my life without you

without you
(x3)

days go by and still i think of you
days when i couldnt live my life without you
(x2)

without you

without you
(x3)

days go by
(x6)