2012-10-29 23:40:58rainstream

I look to you

這首歌是神為我選的。

今晚才知道,原來自己戰戰兢兢送出去的祝福訊息和這首歌,都沒有被讀取,甚至是被封鎖了,終於忍不住在朋友面前,一直哭。就在你離去後。

沒想到,又一次的,我們又無意相遇了,如同以往,你快速閃避眼神,我也順勢裝作沒看見。

這首歌是神為我選的,我每天祈禱,請神為我挑選適合的歌曲,每次都出現這首,我才終於相信就是它。
然而它並沒有被你看見。

找了歌詞,才知道這首歌如此貼切地說明了我的內在一切。




when melodies are gone
In you I hear a song



【I look to you】



(Verse 1)
As I lay me down
當我躺下來
Heaven hear me now
上蒼聽見了我心聲
I'm lost without a cause
我付出了所有
After giving it my all
卻迷惘沒有方向

Winter storms have come
暴風雪來臨
And darkened my sun
遮住了我的陽光
After all that I've been through
大風大浪過後
Who on earth can I turn to?
我還能依靠誰

(Chorus)
I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
After all my strength is gone
雖然筋疲力竭
In you I can be strong
但有你在身旁 我更加堅強

I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
And when melodies are gone
當旋律都消散無蹤
In you I hear a song
在你身邊 我又聽見了樂章
I look to you
你就是我唯一寄託

(Verse 2)
After I lose my breath
當我無法呼吸
There's no more fighting left
爭奪再也沒意義
Thinking to rise no more
擔心過不了難關
Searching for that open door
努力尋找最後的出路

And every road that I've taken
曾經誤入歧途
Led to my regret
我後悔不已
And I don't know if I'm gonna make it
懷疑自己重新出發的可能
Nothing to do but lift my head
硬著頭皮 我勇敢直前

(Chorus)
I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
After all my strength is gone
雖然筋疲力竭
In you I can be strong
但有你在身旁 我更加堅強

I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
And when melodies are gone
當旋律都消散無蹤
In you I hear a song
在你身邊 我又聽見了樂章
I look to you
你就是我唯一寄託

(Bridge)
My levees are broken (oh Lord)
壩提崩毀
My walls have come (coming down on me)
高牆倒塌
tumbling down on me (All the rain is falling)
我感到心灰意冷
The rain is falling
狂風暴雨
Defeat is calling (set me free)
像是失敗的呼喊
I need you to set me free
我需要你拉我一把

Take me far away from the battle
帶我遠離戰場
I need you
我需要你
Shine on me
為我灑下光芒

(Chorus)
I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
After all my strength is gone
雖然筋疲力竭
In you I can be strong
但有你在身旁 我更加堅強

I look to you
你是我唯一寄託
I look to you
你是我唯一寄託
And when melodies are gone
當旋律都消散無蹤
In you I hear a song
在你身邊 我又聽見了樂章
I look to you
你就是我唯一寄託

I look to you...
你是我依靠的力量
I look to you...
你就是我唯一寄託

------------------------------------------------------------------------
Performed by Whitney Houston 惠妮休斯頓 演唱
From the brand new album,『I Look To You』 新專輯9月震撼全世界
Label Record: Arista Records 索尼音樂發行
Translated by Eddie 我艾翻

中英文歌詞引自:http://www.wretch.cc/blog/edisontseng/13477481
--------------------------------------------------------------------------

上一篇:天天想你

下一篇:Power of not knowing