2008-04-21 22:41:35powang4

哈佛圖書館上的讀訓

1.This moment will nap, you will have a dream; But this moment study, you will interpret a dream.

2.I leave uncultivated today, was precisely yesterday perishes tomorrow which person of the body implored.

3.Thought is already is late, exactly is the earliest time.

4.Not matter of the today will drag tomorrow.

5.Time the study pain is temporary, has not learned the pain is life-long.

6. Studies this matter, lacks the time, but is lacks diligently.

7. Perhaps happiness does not arrange the position, but succeeds must arrange the position.

8. The study certainly is not the life complete. But, since continually life part of -
studies also is unable to conquer, what but also can make?

9. Please enjoy the pain which is unable to avoid.

10. Only has compared to the others early, diligently diligently, canfeel the successful taste.

11. Nobody can casually succeed, it comes from the thoroughself-control and the will.

12. The time is passing.

13. Now drips the saliva, will become tomorrow the tear.

14. The dog equally study, the gentleman equally plays.

15. Today does not walk, will have to run tomorrow.

16. The investment future person will be, will be loyal to the reality person.

17. The education level represents the income.

18. One day, has not been able again to come.

19. Even if the present, the match does not stop changes the page.

20. Has not been difficult, then does not have attains
1.此刻打盹,你將做夢;而此刻學習,你將圓夢。

2.我荒廢的今日,正是昨日殞身之人祈求的明日。

3.覺得為時已晚的時候,恰恰是最早的時候。

4.勿將今日之事拖到明日。

5.學習時的苦痛是暫時的,未學到的痛苦是終生的。

6.學習這件事,不是缺乏時間,而是缺乏努力。

7.幸福或許不排名次,但成功必排名次。

8.學習並不是人生的全部。但,既然連人生的一部分——學習也無法征服,還能做什麼呢?

9.請享受無法迴避的痛苦。

10.只有比別人更早、更勤奮地努力,才能嘗到成功的滋味。

11.誰也不能隨隨便便成功,它來自徹底的自我管理和毅力。

12.時間在流逝。

13.現在淌的哈喇子,將成為明天的眼淚。

14.狗一樣地學,紳士一樣地玩。

15.今天不走,明天要跑。

16.投資未來的人是,忠於現實的人。

17.教育程度代表收入。

18.一天過完,不會再來。

19.即使現在,對手也不停地翻動書頁。

20.沒有艱辛,便無所獲。


==================================

難怪是世界一流的學府,連個圖書館的讀訓都這麼厲害有深意。
如果我能看懂上面阿多仔字的話我想我也出頭天了吧
上面的這些讀訓應該是勉勵來此苦讀的人們提醒吧~~
一句話打死它,學海無涯 惟勤而已。

不過透悟的人有多少?? 掛在那的字多少年沒變過
但是能奉行此些句的人能有多少??
但看到真的還是震憾了一下~~

都是很簡單的字句但深得人心
不過我是擺爛王,這些字小時看還有救。
現在老芋仔了年紀一過個性定了難在改變了~~

哈佛能成為頂尖的學府,從這些小地方可以見視到。
光光一個讀訓就令人激賞了,不用說其它的部份了??
能成為教育界中的頂尖峰原因可以理解了~~~

人生不能停止學習和接受『苦難』的折磨,因為戰鬥力就是在每次苦瓜中升級
失去了困苦磨難,那裏會知道自已成長的水準和程度在那裏呢??
哈佛讀訓 ,你很了不起~~~

看完讓我擺爛的心 稍微的動了一下震動了一下
不過喝杯水回來之後又爛了下去^^這些字印下來貼在牆邊天天看~~
會不會刺激讓我進化呢?? 好奇的咧

上一篇:這是美國的新聞

下一篇:靜思語

mi ya ko 2008-04-21 23:49:19

你確定你會有所改變嗎

版主回應
嗯~~
只感動了大概一分多鐘吧
除非貼在牆上天天看要提醒別這麼爛
要稍微燃燒一下戰鬥力才有可能吧
我妹買那星坐書我看了一下 說我是上升水瓶的人

爛是有道理的 自由青菜系的
但我會因為別人而燒出我的戰鬥力
比如 牽手 父母 兄弟 姐妹 
家庭 身邊的人遭受大變
會讓我變成 燃燒火人??
目前沒燒然起來過@@擺爛到底了吧
2008-04-21 23:58:03