2010-04-02 00:35:48小小魚

童言童語



復活節假期,馬田回到雪菲爾過節,
當晚就遇上他的小姪子、姪女。
最小的Phoebe轉眼間也已經三歲,
從之前的不會說話,到現在的很愛說話,馬田轉錄了他們的對話給我看。

看見這孩子這樣地記得我,居然還關心地去問馬田有沒有準備我的床!

(該不會想說 可能馬田不給我床了,米其才會離開馬田吧?)

哎呀~真希望我也能自在地開口問這個問題。。。

不過,至於問我有沒有下巴這檔子事,我就真的摸不著頭緒了!

看到孩子這樣的無厘頭童言,真是超好笑的啦~真可愛!!

*******
Phoebe is much bigger! She’s 3 now,
and she liked to have conversations
Here’s the conversation yesterday:
Phoebe: do you have a toilet in stocland?
Martin: yes. Do you have a toilet in your house?
Phoebe: I ’ave in my big ’ouse, but not in my lttle ’ouse
Phoebe: do you have a bed in stocland?
Martin: Yes, I have a big one
Phoebe: Do you have a bed for Mickey in your house?
Martin: Yes... but Mickey is in Taiwan now
Phoebe: Is that where she lives? Taiwa?
Martin: Yes, she lives in Taiwan
Phoebe: Does Mickey have a chin?
Martin: .... erm, yes, she has a chin
Phoebe: you have a chin
Martin: Yes, I do.
Phoebe: I have a nose….

p.s.上面部分拼法並非標準或正確,是因為小孩子的發音不標準,模擬他們的語言所打。

Photo by Paul Doherty

上一篇:告白

Serena 2010-04-03 01:26:28

我記得米老鼠有下巴阿 (笑)