2011-04-15 14:51:22政瑋

Glen Hansard - Falling Slowly

Falling Slowly - Glen Hansard(Once(2007)

I don't know you
其實還不算懂妳
But I want you
卻已魂牽夢縈
All the more for that
一切難以言喻

Words fall through me
我變得無話可說
And always fool me
詞窮的像個傻瓜
And I can't react
完全不知所措

And games that never amount
愛情是難以算計的遊戲
To more than they're meant
太過小心翼翼
Will play themselves out
怕會落得情深緣盡

Take this sinking boat and point it home
坐上負載愛的重量的小船,我溫柔靠岸
We've still got time
我們還剩下一點浪漫時光
Raise your hopeful voice you have a choice
妳能用妳的聲音帶給我希望或者做出決定
You'll make it now
其實,妳心裡早已有答案了吧

Falling slowly, eyes that know me
這份愛緩緩墜落,妳眼神中的篤定
And I can't go back
早已使我無法抽離
Moods that take me and erase me
莫名的複雜情緒吞噬了我
And I'm painted black
有一種痛深埋心底

You have suffered enough
妳應該也不怎麼快樂吧
And warred with yourself
得跟自己的靈魂戰爭
It's time that you won
現在的榮耀是妳應得的

Take this sinking boat and point it home
坐上負載愛的重量的小船,我溫柔靠岸
We've still got time
我們還剩下一點浪漫時光
Raise your hopeful voice you have a choice
妳能用妳的聲音帶給我希望或者做出決定
You've made it now
其實,妳心裡早已有答案了吧

Falling slowly sing your melody
愛緩緩墜落,妳的節奏
I'll sing it loud
我會用力地跟隨

                                                        音樂轉自goear,歌詞改自電影