2009-03-03 21:15:57政瑋

<Something Stupid>

如果有女孩子或男孩子給你這首歌,很有可能他喜歡上你了,而你卻是一個呆頭鵝。

<Something Stupid>

By Robbie Williams(Swing When You're Winning(2001)

曲點(翻譯純為個人見解,所以可能不盡完美)

I know I stand in line
Until you think
You have the time
To spend an evening with me
我想我在等待
直到妳有時間
與我共度良宵

And if we go
Someplace to dance
I know that
There's a chance
You won't be
如果我們找個地方跳舞
我知道良機就在那
妳不會中場離席

Leaving with me
Then afterwards
We drop into
A quiet little place
And have a drink or two
跳完舞
我們找個安靜的小地方
小酌幾杯

And then I go
And spoil it all
By saying something stupid
Like『I love you』
之後
我鼓起勇氣
大膽說些蠢話
就像『我愛妳』

I can see it in your eyes
That you despise
The same old lines
You heard the night before
在妳眼裡我看得出
妳的蠻不在乎
這樣的老調
每晚都有人對妳說

And though it's
Just a line to you
For me it's true
And never seemed
So right before
雖然對妳來說
它不過是一句話
但對我而言
卻是如此真實
我從未感覺過
一切是如此美妙

I practice every day
To find some
Clever lines to say
To make the meaning
Come through
日復一日我努力練習
好想出一些甜蜜的話來對妳說
讓我的願望也能成真

But then I think
I'll wait until the
Evening gets late
And I'm alone with you
但後來我想還是慢慢來
等到夜幕漸垂
我倆獨處

The time is right
Your perfume
Fills my head
The stars get red
And oh the night's so blue

時機已經成熟
妳身上的香味
充滿我的腦中
星光熾紅
夜如涼水

And then I go
And spoil it all
By saying something stupid
Like『I love you』

之後
我鼓起勇氣
大膽說些蠢話
就像『我愛妳』

I love you...
我愛妳...

                                                                                              音樂轉自goear