2009-01-18 22:00:56Tragedy

Gloomy Sunday

With shadows I spend it all
My heart and I
Have decided to end it all
Soon there'll be candles
And prayers that are said I know
But let them not weep
Let them know that I'm glad to go

當男人說沒有了親密關係後還可以當朋友,通常那就是在也客套不過的話了吧?

可能的intention,或許是想留後路以後可以砲友... 但我們一直都只是砲友

也可能想要聽起來沒有那麼具傷害性...

然而,卻只代表了,當我找你時我會找你,當我沒有找你時,不要找我...

我的簡訊已經習慣了石沈大海.... 然後在第二天撿到所剩無幾的殘骸

「我不會讓情況更糟」

對你而言,還是對我而言,還是對我們而言?

今天看慾望城市,貝多芬的那封情書真的很感人...

Be calm. Love me. Today. Yesterday. What tearful longings for you you. You. My life. My all. Farewell. Oh continue to love me, never misjudge the most faithful heart of your beloved.

Ever thine.

Ever mine.

Ever ours.

你的... 我的... 我們的....

然而,在這個連結我和他的世界...沒有所謂的我們

我不知道哪根神經不對問了他未婚妻的事情

最近他的情緒異常地低,我猜想應該跟未婚妻有關,果然,去年的這個時候,他正在跟未婚妻求婚.... 而下個月,就是他未婚妻離開人世的一週年。

我說:「你一定很想他」

他說:

I do... a lot.

My eyes are stained from the tears.

當他喊停時,他告訴我需要人聊聊時可以找他,無助時可以找他,然而,真的能嗎?

我試著傳訊給他,想要跟他見面,像他說的,沒有性的那種見面...

然而,他現在的狀況,能夠幫我什麼?

而我現在的狀況,能夠幫他什麼?

馬上他又要出差了,一個星期的泰國出差,然後又是五個星期的其他國家...

也就是說,至少我們需要暌違幾乎是兩個月的時間...

然而,就算他在這,我們還能見面嗎?

今天我騎著腳踏車去他家附近,沒有我想像中的遠,其實真的很近...

我傳了簡訊問他:「你離開前我們還有機會見面嗎?」

而這簡訊,又是石沈大海... 人的變化,真的可以很快,很大。

不知道為什麼...

Gloomy Sunday 這首歌出現在我的腦海裡...

這首歌,如果是他聽了,他是不是會更加悲傷呢?

而我....

卻想把這首歌,當作我向他告別的訴說...

或許,當他出差回來時,我已經離去了...

Let them not weep
Let them know that I'm glad to go

我知道我的人生最後會是終了...

而或許,It's the time.

聽著Gloomy Sunday... 我很平靜

沒有眼淚、沒有悲傷、沒有思念

「我不想當一個被記得的人,當我走的時候,就忘了我吧」

Sunday is gloomy
My hours are slumberless
Dearest the shadows
I live with are numberless
Little white flowers
Will never awaken you
Not where the black coach
Of sorrow has taken you
Angels have no thoughts
Of ever returning you
Would they be angry
If I thought of joining you?
Gloomy Sunday
Gloomy is Sunday
With shadows I spend it all
My heart and I
Have decided to end it all
Soon there'll be candles
And prayers that are said I know
But let them not weep
Let them know that I'm glad to go
Death is no dream
For in death I観 caressing you
With the last breath of my soul
I'll be blessing you
Gloomy Sunday
Dreaming, I was only dreaming
I wake and I find you asleep
In the deep of my heart here
Darling I hope
That my dream never haunted you
My heart is telling you
How much I wanted you