2009-07-01 17:17:50

why, or why not

TO get my happiness I had done everything,but had done nothing to be blamed and accused of.
為了獲得我的幸福, 我什麼都做了,但做了什麼都被責備和指責。

不論對錯……


「晴香現在所有的一切,原本都應該要屬於我。」

父親的冷漠、母親的離開,都是因為妳。


The sound of footsteps became louder every day,Then I noticed the fact there was no time.
腳步聲與日俱增,然後, 我才注意到已經沒時間了

是時候了,該拿回原本我的東西。


I was a believer in life to be myself always, and was asking whether I would be alive.
我一直相信人生是自己的,並且一直問自己是否還活著


走向晴香的房間,看著與自己相似的臉龐。

足夠了吧!這些時間借給妳的東西,還給我吧。


Give me a reason why not to adopt in this way, or judge me to be guilty of so many incurable sins.
給我個理由為何這樣不行,否則就判定我因為那麼多不可救藥的行為而為有罪

一刀一刀的劃過……

就快了,我的一切…

 

Tell me why,or why not.

 

Complaining way too much,maybe I overlooked something fatal for me.
抱怨太多啦,也許我忽略了對我而言十分重要的東西


「惠令奈…」強烈的痛處驚醒了妳
 
「晴香現在的一切,原本都是恵令奈的喔」所以,妳就睡去吧。

「晴香的一切,都是恵令奈的啊,而且……」


The whole world was at a complete standstill,and I was in fetters, at the mercy of the mob.
整個世界完全靜止,我彷彿上了腳鐐, 任由暴民擺佈


一切好像又都不是那麼的重要了?


The silent warning became louder every day.
Then I kept pretending not to hear.
沉默的警告聲與日俱增,而我繼續假裝聽不見


什麼都記不得了,唯獨記得那句話…


Its meaning had been in the eyes of beholder all along.
It had grown dark before I found a sign.
在看得到的人眼中, 這才是有意義的。在我發現徵兆之前,黑暗開始蔓延


早在那之前的每個晚上,我都預習著什麼一樣的事情,彷彿是在為那天做練習,

我病了嗎?


"Among the nonsense tragedies, what on earth you are looking for?You only have to be honest to yourself and your own fate."

Tell me why,or why not.


Complaining way too much, maybe I overlooked something fatal for me.
抱怨太多啦,也許我忽略了對我而言十分重要的東西


那天之後,有比一切更重要的東西,可是已經不見了。


There is nobody who knows there will be nobody.
Except for me,all the world has gone mad.
沒有人知道會沒有人在那兒,除了我以外, 全世界都瘋了


我的一切變了、全世界瘋了。

只剩我還真切的活著。


So what is forgiveness you are willing to withhold?
What is the well-being you are willing to make?
你所保留的是哪種寬恕、你想創造的福利是什麼?


那天之後,是不是什麼改變了?

妳留下的又是什麼?


Now what? So what?

Don't you come interrupt me, oh please, while I am interrupting myself.
你不來阻止我嗎?噢,拜託您 當我正阻止自己時

 

「呼…」恵令奈從惡夢中驚醒

「怎麼了?」用手輕輕抹掉恵令奈的眼淚

「晴香,妳的一切是什麼?」

「我的一切就是恵令奈妳啊」

The end-

上一篇:Wrong Number 續(完)

下一篇:疊字禁止

2009-07-02 17:45:40

看到一半還以為小石田真的被幹掉了...

話說我今天寫考卷好像把everything寫成ererthing了

歐買尬!!!我那僅剩無幾的分數啊~~~QAQ

版主回應
ererthing←這跟麻衣的SPR一樣蠢XDDD

麻衣:躺著也中槍#
2009-07-02 20:47:23