2006-05-22 14:35:17sam

我學習,我快樂!



2002年的那個一次沖動,讓我重新拿起書本,學習那荒廢多年又不忍忘懷的英語,不知不覺三年多就過去了,偶爾再到YAHOO的聊天室裡賣弄一下,居然被誤作老外了(臉紅^^),其實自己进步的只是口語,還有許多不足的方面,但總算還覺得時間沒白費,那一次沖動還挺值的~.

2006年的這個初夏,網絡讓我認識了來自韓國的表辰華,表辰華在學中文和英語,還願教我韓國語,於是,我又有了新的開始---學韓國語.說做就做,找資料,買筆記本,學音標,一天下來,覺得韓國語並不難,起碼比外國人學中文容易.但願這不僅是沖動吧~.

也許有人想問我,你學那麼多乾什麼?對工作有用嗎?你是不是很有空呀?我想說,我也不知道學來乾什麼,對工作真的沒用,而我還真是一個大忙人.只是我想學我感興趣的東西,對於自己有信心做到的,而別人或許不輕易做到的事情,我為何不去做呢?

會有人支持我嗎?

Enjoy Learning

I remember that was in 2002 when I began to study spoken English by myself.Time flied,after three years,sometimes when I was on line and into the room "Chat in English", Actually somebody think of me as foreigner(blush^^).So I think I have got something.It’s worth me to spend the time for study.

At the beginning of summer in 2006,I was so lucky to meet a new friend Pyo jin hwa,from korea.Pyo is studying Chinese and English.And I want to learn Korean from her.So we haved a deal to learn from each other.Today,I learned two Korean words "나는 당신을 사랑합니다"and"감사합니다",they mean "I love you"and "thank you".I found it’s funny and not difficult.

Maybe somebody would have some questions:"why do you study so much?are they useful for your work?and are you really have much free time?"I say:I really don’t know why.and it’s really useless for my work,and I am completely a busy man.but I am interested in communicating with different people,that’s all.And I have confidence to do something good what is not easy for everyone,why not?

Is there anyone clapping for me?