2004-10-18 10:17:53撒旦

Whoever Finds This,I Love You

Whoever Finds This,I Love You

On the quiet street in the city,
A little old man walked alone,
Shuffing through the autumn afternoon.

And the autumn leaves reminded him,
Another summer's come and gone,?
He had a long long midnight ahead waiting for June.

The among the leaves near an orphan's home,
A piece of paper caught his eyes,
And he stood to pick it up with trembling hands.

And as he read the childish writing,
The old man began to cry,
Cause the words burned inside him like a brand.

" Whoever finds this,I love you.
Whover finds this,I need you.
I even got no one to talk to.
So, whoever finds this,I love you. "
Well, the old man's eyes searched the orphan's home,
And came to rest upon a child,
With her nose pressed up against the window pane.
And the old man knew he'd found a friend at last,
So he waved at her and smiled,
And they both knew they'd spend the winter.

Laughing at the rain.
And they did spend the winter laughing at the rain,
Talking through the fence,
Exchanging little gifts they've made for each other.

The old man wold carve toys,
And the little girl would draw pictures fo beautiful ladies,
And they laughed a lot.
But then one day, on the first of June,

The lttle girl ran to the fence,
the old man wasn't there.
And,somehow she knew he was never coming beck.
So she went back to her lttle room,
Took a crayon and wrote,
『 Whoever finds this, I love you.  

Whover finds this, I need you.

I even got no one to talk to.

So,whoever finds this,I love you. 』


歌譯:(偷妳的..若不喜歡要跟我說..我再拿掉..)

誰撿到這張紙條?我愛你。


在城市裡,一條寂靜的街道上,
一個瘦小的老人孤單的走著,
穿梭在那秋日的午後,
滿地的落葉提醒他,
另一個夏天來過後又走了。

然後,在ㄧ所孤兒院的落葉中,
ㄧ張紙條吸引住他的目光,?
他彎下腰用他顫抖的手將它撿起來,
而當他閱讀那幼稚的筆跡,
老人開始流淚,
因為那些字句像火炬般的在他心裡內燃燒。

" 撿到這張紙條的人,我愛你。
撿到這張紙條的人,我需要你。
我連個可以說話的人都沒有,
所以不管你是誰,
撿到這張紙條的人,我愛你。 "

老人的目光向孤兒院搜尋,
然後停留在一個孩子的臉上,
那小女孩的鼻尖緊貼著玻璃,
老人知道他終於找到了一個朋友,
於是他對小女孩揮手微笑,
而他們都知道他們將共度冬天,
ㄧ起在冰冷的雨裡歡笑著。

老人的目光向孤兒院搜尋,
然後停留在一個孩子的臉上,
那小女孩的鼻尖緊貼著玻璃,
老人知道他終於找到了一個朋友,
於是他對小女孩揮手微笑,
而他們都知道他們將共度冬天,
ㄧ起在冰冷的雨中歡笑著。

他們確實整個冬天一起歡笑著度過這冰冷的雨季,
隔著籬笆談天說地,
交換著他們為彼此做的小禮物,
老人會雕刻玩具,
小女孩則會幫他畫紙上的美女,
他們擁有許多的歡笑。

可是有ㄧ天,就在六月的第一天,?
小女孩照常奔向籬笆,卻沒有看見老人的身影,
而不知道為什麼,
她知道老人不會再回來。
所以她回到她的小房間,
拿出ㄧ隻蠟筆,
再度寫著,

『撿到這張紙條的人,我愛你。
撿到這張紙條得人,我需要你。
我連個可以說話的人都沒有,
所以不管你是誰,
撿到這張紙條的人,我愛你。』


=====
謝謝妳的貼心..也謝謝妳對我的情誼..
對於作妳的朋友這一點..我真的很糟..
因為我什麼都作不了..不像妳..總是支持陪伴著我..
我是真的感動....
知道妳希望妳的朋友們都可以快樂..
但是..女朋友不是說交就馬上交的到的..
不想再去製造一場錯誤..
畢竟..太匆促的感情..是沒有基礎走下去的..
是的..當然有悸動..當然渴望陪伴..
只是..不想再讓自己跟讓對方受苦..
我想妳懂的..:)
10/17 2:44

下一篇:*園遊會*