2006-01-12 16:05:13mm

01.11.06 -- 5:03pm


The piano exam ended at 4:30pm. Finally, no more exam pieces to practice~~ I made mistakes in every part, especially the last part, sight reading, it was so not good. I did not know how I feel while the exam. Anyway, I did my best.

On the way home, I started to argue with my mom because she siad I will have to take higher level piano exam in the future. 我很不爽,我跟本不同意她的想法,所以我回了『去考的人是我,不是你,不要把妳的想法硬壓在我身上,要考自己去考。』

對老媽說那種話,心裏會不好受,尤其是語氣及用詞上可能造成的傷害,但如果如果一定要這樣說,她才會懂,那我會一直說下去。

當對鋼琴的執著消失時,我不會放棄,但會永遠地遺棄。
寧可什麼都不要,寧可完全的失敗,我也不要敷衍了事。]


與信心的爭戰,我輸了......