2009-07-18 10:47:58玲君

永遠的流行天王-M.J. (2009-06-26)

屬於我的回憶--980718

高職時期,第一次聽到MJ的歌曲時,是高職啦啦隊比賽,本班所採用的歌曲是MJ的「THEY DON`T CARE ABOUT US」..

那時,我還搞不清楚,班上所用的歌曲是誰唱的,只知,我很愛這首歌曲..

 

直到,高職畢業後的某一晚,MJ的一首歌曲在台灣的晚上十點(或十點半)首播MV-「鬼府神宮」

這部MV全長三十分鐘,讓我印象很深刻…

(因為那晚和小嫻互相約好,要趕緊回到家,乖乖的看這部全台首播的MV。我還記得那時我們二姐妹還互相打電話告知開播了沒…)

 

也因為是這部MV的關係,讓我開始注意到這位流行天王-MJ

「HISTORY」整張專輯,更是我的最愛。也不知是什麼原因…竟然會讓我瘋狂的迷戀此專輯…當時,我所買的是錄音帶。聽壞了,在跑去詢問,在買。呵呵~那時還沒想到說要買CD光碟呢!!!

 

這幾年,MJ的負面新聞,往往讓人非常注目,也許有些人會認為這些負面新聞,並不會影響到對MJ的支持及在音樂上的肯定。而我就是這種心態。

MJ,不是聖人,更不是完美。但,哪個人是十全十美的呢??

也因為有這種想法,所以,我是覺得我喜歡的是他為音樂界所帶來的潮流及舞蹈。

也更喜歡他的純真。

 

對我而言,MJ是真正的流行天王。

對的,因為他是MJ…

 

昨晚看到他的危險之旅電視劇演唱會…沒看到結束(因為很累,撐不住…)

也不知他是否有唱我更愛的一首歌「YOU ARE NOT ALONE」

但…我知,我在看的過程當中,不禁意的流淚了 (汗)

他的死訊,讓音樂這條領域裡失去了一個流行天王…

也讓我非常的想念他…

 


Another day has gone.
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold
Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says

That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
You are not alone
I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
You are not alone
All alone
Why, oh

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin
Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Then something whispers in my ear and says


That you are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
And you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'
And girl you know that I'll be there
I'll be there

You are not alone
I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
You are not alone
I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
You are not alone
For I am here with you
Though you're far away
I am here to stay
For you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
For you are not alone