2005-08-04 02:57:07美君

甜蜜宣言 II

為了我們的結婚相本,老公堅持要放一些對我說的話進去,
他要把相本當成一輩子的紀念與回憶,
所以他要把相本開架式放在門口邊,這樣他每天上下班都會看到!!
還有朋友來也可以一起分享,
並且他自己要另外放大幾張30吋的,分別再貼各各房間,
居然還會記得說除了廁所啦!!

la Fee攝影師說只要六句話就夠了,但是就我所知的他不可能就只寫一點點而已,因為當我還在台灣時單獨的情人節時,他的簡訊給我發到爆,總共大約有50幾通的簡訊,好在我的手機容量很大地!!

果真當我收到e-mail時,有19句.....
剛開始我以為他有參考書籍的,不過我沒直接的問他怕傷他的心,如果不是的話就慘了;所以我說你好棒喔!!這全部都是你自己想的呀????!!
答案居然是耶!!他說哪有人會看書來說愛呢!!愛就是會很自然的說出來的意境!!真是太令我感動他的浪漫及對我的愛!!
不過他真可愛耶!!用的翻譯軟體翻出來的中文實在粉可愛哩!!
如果用英文來看可能不會很浪漫的感覺!!
我有請我的義大利家教幫我解釋其中的意境!!真的好感動.


1.La vita è piena di colori, li avevo persi; ho incontrato te e ho ricevuto il dono dell’arcobaleno. Grazie mia gioia!

The life is full of colors, had lost them; I have met you and I have received the gift of the rainbow. Thanks my joy!
生活是充分的顏色, 失去了他們; 我遇見了您並且我接受了彩虹的禮物。感謝我的喜悅!


2.Amore: una parola venuta dal cuore una parola senza nessun significato fino a quando non ti ho incontrato!

Love: a word come from the heart a word without meant until when I have met you!
愛: 詞來自心臟一個詞沒有意味直到我遇見了您!



3.Ti amerò anche quando non te ne accorgerai, sarò tra il cuscino e la tua guancia nella notte, danzerò con i tuoi sogni, ti parlerò come la luna parla alle stelle.

I will love to you also when you will not notice any, I will be between the pillow and your cheek in the night, I will dance with your dreams, I will speak you as the moon speaks to stars
我並且將愛對您何時您不會注意任何, 我將是在枕頭並且您的面頰之間夜, 我將跳舞以您的夢想, 我將講您如同月亮與星講話



4.Ho preso una matita per disegnare il tuo volto... ma la matita all’ improvviso si e fermata dicendomi: "Non posso disegnare il paradiso!!!".

I have taken one pen to design your face... but the pen stopped saying to me: "I cannot design the paradise!!!".
我採取一支筆設計您的面孔... 但筆被停止的說對我: "我無法設計天堂!!!".



5.Io non scriverò mille poesie per un tuo sguardo.. a te chiedo solamente di rimanere quella che sei.. e quando all’alba stanco d’amore ti penserò ancora.., io non penserò che sono stanco di Te...

I won’t write thousand poetries for one look of yours.. to you I only ask to remain that you are.. and when to the dawn I get tired of love I will think of you I won’t think that I am tired of You...
我不會寫一千poetries 為你的一神色。對您我只要求保留, 您是。並且何時對黎明我對愛疲倦我將認為您我不會認為我對您是疲乏...



6.Un giorno nostro figlio guardando il cielo vedrà il tuo volto riflesso in una stella e capirà che la luce che brilla nei suoi occhi sei tu.

One day our child looking at the sky will see your face reflected in a star and it will understand that the light that shines in his eyes are you.
一天我們的孩子看天空看見您的面孔反映在星和它將瞭解發光在他的眼睛是您的光。



7.Alcuni giorni sono più belli di altri... alcuni tempi sono migliori di altri...alcuni sogni sono meglio di altri ma il sogno più bello sta leggendo questa frase

Some days are more beautiful than others... some times are best of others... some dreams are better than others but the most beautiful dream is reading this sentence
不少天比其他人... 某個時候最佳其他人美好... 一些夢想好比其他人但最美好的夢想讀這個句子


8.A volte vorrei farti cercare nelle pagine dei miei silenzi per spiegare il mio amore... ma se tutto questo non fosse vero.... "non svegliarmi" perchè voglio essere prigioniero di un bellissimo sogno!!!

At times I would like to make to look for you in the pages of my silences to explain my love... but if everything this was not true.... "not to wake up me" because I want to be imprisoned of a beautiful dream!!!
我希望時常做尋找您在我的沉默頁解釋我的愛... 但如果一切這不是真實的.... "不叫醒我" 因為我想要被監禁一個美好的夢想!!!


9.La scienza dice che l’uomo è mentalmente limitato per dare una precisa definizione alla parola "immenso" così come incapace nel darla alla parola "nulla", ma io conosco il loro significato: immenso è il nostro amore, nulla è tutto il resto.

The science says that the man is mentally limited for giving a precise definition to the word "immense" as incapable in to give it to the word "nothing", but I know their meaning: immense it is our love, nothing is the whole rest.
科學認為, 人是精神上有限的為給一個精確定義詞"巨大" 作為不能勝任給它詞"□什麼", 但我知道他們的意思: 巨大這是我們的愛, □什麼是整體休息。


10.Dicono che i sogni finiscono al risveglio ti guardo e mi accorgo che è un immensa bugia.

They say that the dreams end to the awakening I look you and I realize that it is an immense lie.
他們說, 夢想結束對喚醒我看您並且我意識到這是一句巨大謊言。


11.Volevo regalarti una stella ma non sono molto alto per afferrarla.... volevo regalarti il mare ma non ho trovato un bicchiere così grande per prendertelo... perciò ho deciso di regalarti l’universo ma quello non posso proprio prenderlo... allora ho deciso di regalarti il mio cuore piccolo come un pugno ma che racchiude un amore grande come lo stesso universo!!

I wanted to give you a star but I am not very tall to grab it.... I wanted to give you the sea but have not found such a great glass to pick you up him... therefore have decided to give you the universe but that cannot pick just it up... then have decided to give you my small heart as a fist but that contains a great love as the same universe!!
我想給您星但我不是非常高劫掠它.... 我想給您海只是不發現這樣一塊偉大的玻璃選您他... 因此決定給您宇宙但那無法採摘它... 然後決定給您我的小心臟作為拳頭但是那包含巨大愛作為同樣宇宙!!


12.Quando il mondo che sta intorno a te perderà i suoi colori... quando solo dubbi avrai e non saprai uscirne fuori... quando guardandoti intorno vedrai solo un mondo nero... io ci sarò e saprò ritrovarti ovunque tu sarai...

When the world that is around you will lose its colors... when only doubtful you will have and you won’t know how to go out of it... when looking around you you will see only a black world... I there will be and I will know how to find again you anywhere you will be...
何時是在您附近的世界將丟失它的顏色... 何時只半信半疑您將有和您不會會出去它... 何時看在您附近您將看見唯一一個黑世界... 我那裡將是並且我將會再找到您任何地方您將是...


13.Ci sono sette meraviglie, sei lati nell’esagono, cinque dita per ogni mano, quattro petali nel quadrifoglio, tre oceani, due occhi.. .ma solo una cosa è unica.. TU!!!

There are seven wonder, are in general in the hexagon, five fingers for every hand, four petals in the flover, three oceans, two eyes... but only a thing is unique.. You!!!
有七奇蹟, 是總之手指為每隻手, 四個瓣在flover, 三海洋, 二隻眼睛在六角形, 五個... 但唯一事是獨特的。您!!!


14.Ubi tu es, ibi et ego ero. (Dove sarai tu, li sarò anch’io)

Old latin (Where you will be, I will be also)
老拉丁語(您將是的地方, 我並且將是)


15.Volevo trovare nel mondo l’infinito.. .poi ho trovato te: l’infinito in un piccolo mondo...

I wanted to find in the world the endless one... then I have found you: the endless one in a small world...
我想發現在世界不盡一個... 我然後找到您: 不盡一個在一個小世界...


16.Una notte ho fatto un sogno strano un angelo mi è apparso e mi ha detto " Svegliati e ti mostrerò il tesoro più prezioso del mondo" io ho aperto gli occhi e ho visto te!

A night have made a strange dream an angel has appeared me and has told " Wake up and I will show you the most precious treasure of the world" I have opened the eyes and have seen you!
夜做了天使有看來我和告訴的一個奇怪的夢想"醒並且我將顯示您世界的最珍貴的珍寶" 我張開了眼睛和看見了您!


17.Un giorno mentre piangevo mi sedetti sulla spiaggia e la luna mi disse "se ti fa piangere perchè non lo lasci?", io risposi "luna lasceresti mai il tuo cielo?"

One day while I was crying I took a seat on the beach and the moon it told me "if it makes you cry because you don’t leave him? ", I respond "moon you would leave never your sky? "
一天當我是哭泣我採取了一個位子在它告訴我"的海灘和月亮如果它做您啼聲因為您不留下他? ", 我反應" 您從未會留下您的天空的月亮? "


18.Guarda in alto, fissa un punto e pensa che tutto quello che ti circonda è il bene che ti voglio.

It looks up, it fixes a point and thinks that what surrounds yourself is the love that I want you.
它查找, 它修理點和認為什麼圍攏自己是愛我想要您。



19.Sei l’unico sogno che non chiede di dormire per essere vissuto...

You are the only dream that doesn’t ask to sleep to live...
您是不要求睡覺居住... 的唯一的夢想