2004-05-27 11:56:38Maus and Daffie

[musique] 初聽 Jamie Cullum <TwentySomething>

初聽 Jamie Cullum <TwentySomething>


Jamie Cullum 這只唱片,我上個月在hmv已經想買了.
因為一來我愛 Jazz vocal,二來是 Cullum 的聲音實在是好聽.
終於,在上個星期,我把它--- Jamie Cullum's <Twentysomething>(和 Diana Krall 的新專輯)買了回家.

昨天是香港的公眾假期,所以一邊在家裡打掃的我,一邊在聽音樂.
窗外陽光明媚,把我的家照得亮亮的.
陪伴著我渡過這悠閒下午,就是這只唱片.

棒極了!!
我個人認為,在假日,下午3點到6點的時候,沒有什麼能夠比一杯咖啡,加上Jazz音樂來得滿足!!

第一次聽 Cullum,我已經被他的聲音吸引了.
有人說,他的聲音像 Frank Sinatra. 對於這點,我並不知道.
我對 Sinatra 這名字絕不陌生,但畢竟他不是我這個年代的大紅人,
而我更是 Jazz 的門外漢.我只不過是一個愛聽 Jazz Pop 的 layman 而已.
對我來說, Cullum 的聲音,真的不像一個二十多歲的男生,
他好像一個有豐富歌唱經驗的 artist.
(讓我想起唱 Soul 的女歌手 Joss Stone. 她都是我最近的心水推介.)

Cullum 除了歌藝了得之外,他也是一位 Jazz Pianist.不只如此,他和他哥哥分別在這專輯裡寫了幾首歌.所以如果形容他為一位音樂人,猜想我一點都不過份吧.真可惜專輯內沒附有歌詞,我沒有辦法能夠細心研究每一首歌曲.
Anyway,憑著重複聽了CD三次,我挑了他自己寫的
Track 4 <TwentySomething> 和 Track 14 <Next Year, Baby>作為推薦.我特別喜歡這兩首歌的原因是它們的歌詞,有好真好 contemporary 的感覺,又有點幽默,又有點灰灰的.好棒耶!

我試試找<TwentySomething>的歌詞 post 在下面吧~

.daffie 小飛.27may04.

.........................
Lyrics for Jamie Cullum - Twentysomething

After years of expensive education
a car full of books, and anticipation
I'm an expert on Shakespeare, and that's a hell of a lot
but the world don't need scholars as much as I thought

Maybe I'll go travelling for a year,
finding myself, or start a career
I could work with the poor, though I'm hungry for fame
we all seem so different, but we're just the same

Maybe I'll go to the gym, so I don't get fat
all things are easy, with a tight six-pack
who knows the answer, who do you trust
I can't even separate love from lust

Maybe I'll move back home, and pay off my loans,
working nine to five, answering phones
don't make me live for my Friday nights,
drinking eight pints and getting in fights

I don't want to get up, just let me lie in
leave me alone, I'm a twentysomething

Maybe I'll just fall in love, that could solve it all,
philosophers say that that's enough
there surely must be more, ooh

Love ain’t the answer, nor is work,
the truth deludes me, so much it hurts,
but I'm still having fun and I guess that the key,
I'm a twentysomething and I'll keep bein' me

I'm a twentysomething, let me lie in,
leave me alone, I'm a twentysomething