2007-09-17 06:16:58葉子媽媽

Life Style

離開Winnipeg 我在Oregon停留了一星期
拜訪了大熊的家人和親戚
我們還去他表弟的家吃晚飯 他們住在郊區
其實說明白一點就是森林裡啦!
我們吃BBQ 所以我帶了串燒和水果沙拉
他們家有可愛的四個孩子
吃完飯拿著小桶子我們去散步撿黑莓

可愛的他們吃飯前剛見我還生疏的很
吃了飯就跟我熟起來 要坐我旁邊
拉著我的手邊散步邊玩 搶著要拉我的手
看見孩子的天真 我的心也暖了起來

他們的環境之單純
Home school也就是他們在家上學
媽媽就是老師 兄弟姐妹就是同學和玩伴
家裡沒有電視 沒有電動玩具
看著他們的溫暖的笑容和貼近你的心
不得不思考 文明科技是來自於神的安排還是人的私欲
當我們的物資生活越來越豐富 我們卻越來越不快樂
看這世界的享樂主義 世風敗壞
不得不思考這是否是人自食惡果的下場

God created the world, his invisible qualities, both his eternal power and his divine nature, have been clearly see; people are perceived in the things that God has made. So those people have no excuse at all! They know God, but they do not give him the honor that belongs to him, nor do they thank him. Instead, their thoughts have become complete nonsense, and their empty minds are filled with darkness. They say they are wise, but they are fools, they worship images made to look like mortals or birds or animals or reptiles; or even people. And so God has given those people over to do the bad things their hears desire, and they do shameful things with each other. They exchange the truth about God for a lie; they worship and serve what God has created instead of the Creator himself, who is to be praised forever!