2005-11-28 19:10:59=> M˙R˙Y

X Japan The last live(night)-2

解散之後 Yoshiki獨自完成了The last live的後制工作
聽說主唱Toshi對於過往的一切 全部推翻 否認
而吉他手Hide 1998年的不明原因死亡
對樂迷們來說 更是一項重創
也掀起一陣自殺風潮
曾經打算2000年的復出
也許因Hide的關係也無疾而終

Hide不在的事實
我還是不太能適懷
每每想起 內心只有不斷地吶喊
還記得那天好幾萬名的樂迷
葬禮上排排站的吉他們
遺照上的招牌表情
我的記憶全停留在那一天…
仰望蔚藍的天空
我想大聲呼喊你的名字
but there’s nothing I can do……

寶貝 現在在paradise好好活著
只不過 somebody is crying in this sky

記得我小時後 就對X Japan很有印象
可說是被洗腦長大的(笑)
對Hide尤其更是印象深刻
我不清楚為什麼
但我就是對他有種親切感
縱然 他是視覺系的傢伙(笑)

1997年時 我才9歲
我常在想 如果我能趕上那最後一場就好了
我心中的 the best
如果我也能趕上X Japan的歷史就好了

sing without you
I’ll sing without you
Can’t you feel my heart
Falling through the rain, I sing without you
I’ll sing without you
Can’t you hold my tears
Cause, still I love you
I can’t face the thought of being alone
I sing for the song still carried on
Can’t you hold my pain
There’s nothing I can do
I still have a longing for your memory


I could not look back
You’ve gone away from me
I felt my heart ache
I was afraid of following you
When I had looked at the shadows on the wall
I started running into the night to find the truth in me



p.s.誰能告訴我為什麼Hide museum要關起來>"<(怒)
友人 骨灰 紅酒 鮮花 => 海葬 (1964/12/13 ~ 1998/05/02)