2007-09-19 18:22:19小捲

Before Sunset

A Waltz For A Night
夜的華爾滋

Let me sing you a waltz 讓我為你唱一首華爾滋
Out of nowhere, out of my thoughts 不為別的,只因我想為你唱首歌
Let me sing you a waltz 讓我為你唱一首華爾滋
About this one night stand 記憶這美妙的邂逅

You were for me that night 那一夜你是屬於我的
Everything I always dreamt of in life 那是我夢寐以求的
But now you’re gone 但現在你已離去
You are far gone 離我遠去
All the way to your island of rain 只留下哭泣的我

It was for you just a one night thing 對您而言我只是個偶然
But you were much more to me 但對我而言卻不只如此
Just so you know 只有你能了解

I hear rumors about you 關於你的流言不斷
About all the bad things you do 你風流,你處處留情
But when we were together alone 但當只有我們倆人時
You didn’t seem like a player at all 你對我卻是如此專一

I don’t care what they say 我不在意人們怎麼說你
I know what you meant for me that day 我深深了解就在那夜你對我的意義
I just wanted another try 我希望能再有一次機會
I just wanted another night 與你共渡美妙的夜
Even if it doesn’t seem quite right 即時這是個錯誤
You meant for me much more 你對我意義非凡
Than anyone I’ve met before 無人能取代

One single night with you little Jesse 你是上天賜給我的禮物
Is worth a thousand with anybody 無人能取代

I have no bitterness, my sweet 親愛的,我並不痛苦難過
I’ll never forget this one night thing 我永遠不會忘記這一夜
Even tomorrow, another arms 即時明天我將在另一人懷裡
My heart will stay yours until I die 但我心將在你左右直到我死去

Let me sing you a waltz 讓我為你唱一首華爾滋
Out of nowhere, out of my blues 一首憂鬱的華爾滋
Let me sing you a waltz 讓我為你唱一首華爾滋
About this lovely one night stand 歌誦這美麗的邂逅

* Before Sunset 中 Julie Delpy 為 Ethan Hawke 所唱的那首歌

上一篇:私奔到月球