2011-10-06 19:06:04門卡羅蒂夫人

和撒那

「和撒那」原來的意思,是「耶和華啊!請你拯救!」原出自舊約詩篇118篇25節。這是猶太百姓在病苦中,向其上帝呼求的聲音。到了新約時代,「和撒那」已經失去了原來的意義,而成為一種類似「榮耀啊!」的讚美歡呼聲。

約翰福音12:13 許多上來過節的人聽見耶穌將到耶路撒冷,就拿著棕樹枝出去迎接他,喊著說:「和撒那!奉主名來的以色列王是應當稱頌的!」

下面是一首教會常唱的詩歌-和撒那

http://www.youtube.com/watch?v=6snDfJs-zSk

Hosanna Hosanna

Hosanna in the highest(x2)

 

I see the King of Glory

Coming on the clouds with fire

The whole earth shakes

The whole earth shakes

我看見榮耀君王
駕著雲彩而降臨
全地震動 全地震動 
 

I see His love and mercy

Washing over all our sin

The people sing

The people sing

主祢用慈愛憐憫
將我罪完全洗淨
萬民歌唱 萬民歌唱
 

 

HosannaHosanna

Hosanna in the highest(x2)

和撒那 和撒那
和撒那歸至高神 (x2) 

 

I see a generation

Rising up to take their place

With selfless faith

With selfless faith

我看見全新世代
興起要得著這地
放下自己 放下自己 
 

I see a near revival

Stirring as we pray and seek

We’re on our knees

We’re on our knees

我看見復興來臨
全因禱告尋求祢
我們屈膝 我們屈膝
 

 

HosannaHosanna

Hosanna in the highest(x2)

和撒那 和撒那
和撒那歸至高神 (x2) 

 

Heal my heart and make it clean

Open up my eyes to the things unseen

Show me how to love like You have loved me

求醫治潔淨我心
開起我雙眼看見祢心意
教我如何能愛祢的百姓 

Break my heart from what breaks Yours

Everything  I am for Your kingdoms cause

As I go from nothing to ,eternity

我要能觸摸祢心
我所作一切全為祢旨意
一生追求祢直到天地廢去
 

HosannaHosanna

Hosanna in the highest

和撒那 和撒那
和撒那歸至高神 (x2)

上一篇:生日快樂

下一篇:憨山大師