2005-01-04 23:30:05baby DOLPHIN

Kissing a fool


當我拿起有一朵小白花和一隻小瓢蟲圖案的內衣左看看右看看時
稍嫌擁擠的賣場傳來一陣很迷人很熟悉的旋律
我笑了笑想了想
那開頭第一句帶著氣音像微微風般,有種香甜的味道慢慢飄逸著
you are far...

忘了那是一九八幾年代的歌曲
然而絕對會記住的是George Michael性感魅惑的嗓音
不僅僅是他在WHAM時期清新可人和活力帥氣的模樣或是不計形象的俏皮搞笑
也不光只是記住他那每一年耶誕節前夕一定會被強力放頌到令人想咳血
而其實內容是訴說一個在耶誕節時被劈腿可憐人心聲的

Kissing a fool是那麼的有著距離
遠到無法丈量的距離

在那個中華商場健在還可以買到黑膠唱片的我還是國中生的年代
我真的很喜歡這首Kissing a fool
有點悲涼卻充滿美感

親切的店員將我買的東西裝進袋袋交到我的手上
我要走大概五分鐘到長春路,距離不算太遠,但卻足夠讓我想起很多很多事

我記得
有一個人曾經很愛很愛我
他讓我的回憶充滿著蜜糖色的光輝和燦爛
他也喜歡這首Kissing a fool
他最後讓我悲傷著流淚只能無助揮手離開

我記得
當George Michael宣告自己是個Gay
還發生神祕的男廁事件時
我覺得這個傢伙真是鬼怪到了極點
搞不懂為何他被女人甩了卻變成Gay???

我記得
曾經在KTV一時興起點了Kissing a fool來唱唱
結果是唱到七葷八素慘不忍睹
三分之二處斷然喊卡

這一些小小的段落和小小的記憶
如影隨形般的建構出我生命中有關青春與愛情的象徵意義

雖然WHAM幾百年前就解散了
George Michael也老早就不再那麼受到歡迎和暢銷
而就像
人們總會在耶誕節時想起這首歌也歡頌這首歌

當我聽到Kissing a fool時
我看到宓藍夜空有著點點繁星
他曾經說他就是天上那顆最亮的星,默默守護陪伴著我一夜好夢
我記得這感覺
也記得這句話

1/4/2005 10:42:34 PM

You are far
When I could have been your star
You listened to people
Who scared you to death
And from my heart
Strange that you were strong enough
To even make a start
You'll never find
Peace of mind
Till you listen to your heart

People
You can never change the way they feel
Better let them do just what they will
For they will
If you let them
Steal your heart from you
People will always make a lover feel a fool
But you knew I loved you
We could have shown them all
We should have seen love through

Fooled me with the tears in your eyes
Covered me with kisses and lies
So far
But please don't take my heart

You are far
I'm never gonna be your star
I'll pick up the pieces
to mend my heart
strange that I was wrong enough
to think you'd love me too
You must have been kissing a fool
I said you must have been kissing a fool

But remember this
Every other kiss
That you'll ever give
Long as we both live
when you need the hand of another man
one you really can surrender with
I will wait for you
like I always do
there's something there
that can't compare with any other

You are far
When I could have been your star
You listened to people
Who scared you to death
And from my heart
Strange that I was wrong enough
To think you'd love me too
You must have been kissing a fool
You must have been kissing a fool