2005-05-06 21:46:03NBC家爾

教數2

有好幾個好奇的老師忍不住問:你這次代課要唔要教數架?

我想,他們的心態大概是有點不相信我會教數吧。其實,即使我自己,也不太相信。哈!(有D老師問完我洗唔洗教之後,直情很直接問:你仲記得D數點計mei?「大部分啦,唔記得果D睇番書就會識」我答,實情確係咁,我真係記得大部分,原來)

我一點也不介意他們問。如果要說介意,我反而介意那些沒有問但一開始就認定我不會教只回來「白逗人工」的人。例如有一日,姓鍾的在pantry見到我,他說:你就好啦,返黎笑下咁就有錢賺。你估我怎樣回應?我沒有回應wor。我不屑澄清!

不過,如果先撇開對學科的認識(我的數學能力),我覺得教數比較語文容易。不是說數學比語文容易,而是教學方法方面比較容易掌握。因為,方法來來去去,都是那樣:首先解釋一下那個topic的數學的原理/原則/名詞 (頂多再加些比喻或者日常生活例子咁),然後舉例計俾學生睇,如果有不同種類/形式的數,就每個種類形式都計一次給他們看,一邊計一邊解釋一下,然後讓他們做一些比較基本的練習。掌握好基本的數,就計一題難少少的給他們看,說明應該怎樣理解,怎樣計,然後,叫他們計其他的題目。示範完,只要能令他們開始做數(阻止他們掛住玩唔做數),當他們唔識計,就會問,幾好呀!

教語文呢,就多野兼顧好多,又課文又作文又閱讀理解又聆聽又說話練習,課文除了教內容,又修辭又抒情手法敘事手法……作文呢,又有唔同文體唔同寫法。幾多範疇幾多變化呀!重要想出不同的表達方式教學方法令自己同學生都無咁悶,係咪難好多呢?

今日有個F2學生問:搣匙,點解你mud都識gei? (那!證明我係有教到野架!)我答:我唔係mud都識架,點可能mud都識呢?佢話:你又教中文,英文又攞A,又識教數…… 我答:咁呢D野我以前好似你地依家咁係學校學架jei,如果你俾心機,你學完都會識格。萬老師說我答得大方得體,但其實,我不過在陳述事實。Oh!不過想深一層,實情是:單是初中課程,除了中英數,其他的我都不記得了。有一次中三學生問我識唔識bio,我睇下佢問mud,一看,嘩!真係唔識!很唏噓(喂!我當年bio攞100分架!)! 問題好似係以下邊種係catabolism,邊種係anabolism,邊種係none of the above:1) formation of cell membrane, 2) absorption of glucose in gut, 3) 傷口復原 仲有其他唔記得lu…

唉…

呀!還有想記下的是,今天在canteen食飯,差不多食完的時候,校長坐過來我們那檯食,校長望了望,唔識我,黃文堅約略介紹了我在這裡的代課「經驗」(當時我剛接了個電話,講緊)。之後我自己介紹自己個名同邊年畢業。其實之前有次中文panel特登帶過我去校長面前介紹過一次,不過佢應該唔記得左,所以我問:校長,你估你下次見到我仲記唔記得我?佢話應該會記得。之後隔左陣,佢再問:你叫mud名話?我講多次,我仲好清楚咁話:家庭個「家」,哥爾夫球個「爾」。佢話:淨係睇個名,會唔知你係女仔,我話:睇個樣咪知囉,然後佢竟然話:都唔係好知!(?!?!?!?!)校長搞gag = . =”!真係ㄚ!我個樣都不知幾女仔(我無話行為!)!好一個老眼昏花的老人家!

放學後,一眾老師(當然唔係全部,係部份)話去上書法班,我問:邊個教呀?原來係校長!Miss曹仲帶埋曦曦返黎學tim。書法,其實我都想學!第日如果好鬼得閒,我都揾班學下先!書法,唔知幾時開始邊左樣好型gei野(我覺得),你睇劉華寫得一手好字,大筆一揮,幾型!