2011-05-09 01:00:00Believe

包中


國中基測是5/21. 5/22共兩天.

興期天清早就帶Tad到武廟和天公廟的文昌君拜拜~~

祈求文昌帝君加持,讓Tad考試順利~~

最近家裡一切都平常,Tad 作息也都正常~~

希望上考場能順利發揮~~

                                         



When i get older, they'll call me freedom
Just like a Waving Flag.

當我長大以 後,我會變得更加堅強
他們說我變得很自由,就像是飛揚的旗子一樣


[Chorus]
When I get older, I will be stronger,
They'll call me freedom, just like a Waving Flag,
And then it goes back, and then it goes back,
And then it goes back

當我長大以後,我會變得更加堅強
他們稱我為自由,就像是飛揚的旗子一樣
然後飛回 來,然後飛回來
然後飛回來


Born to a throne, stronger than Rome
but Violent prone, poor people zone,
But it's my home, all I have known,
Where I got grown, streets we would roam

生於比羅馬還要強大的帝國之 後
卻存在著激烈的敵對意識,活在貧民窟
但這裡就是我的家,我所知道的一切
我成長的地方,我流浪的街道


But out of the darkness, I came the farthest,
Among the hardest survival.
Learn from these streets, it can be bleak,
Accept no defeat, surrender, retreat,

但我脫離了黑暗,我走得最遙遠
在嚴峻的環境之中求生存
從現 實生活中學取經驗,過程很辛苦
不接受打擊,不投降,不撤退


So we struggling, fighting to eat
and we wondering when we'll be free,
So we patiently wait, for that fateful day,
It's not far away, so for now we say

所 以我們掙扎,為食物奮鬥
我們不知哪時我們能夠獲得自由
所以我們耐心地等待,等待著預言的那天
那天不遠,所以現在我們說…


[Chorus]

So many wars, settling scores,
Bringing us promises, leaving us poor,
I heard them say, love is the way,
Love is the answer, that's what they say.

那麼多的戰爭,嘗試著解決問題

是給我們承諾,帶我們離 開貧窮我聽他們說「愛」是唯一的方法
「愛」就是他們說的答案


But look how they treat us, Make us believers,
We fight their battles, then they deceive us,
Try to control us, they couldn't hold us,
Cause we just move forward like Buffalo Soldiers.

但看他們卻是如何對待我們,讓我們這些信徒
上戰場博鬥,然後 欺騙我們
試著要操控我們,只是他們不能約束我們
因為我們就像水牛城的戰士一樣向未來邁進


But we struggling, fighting to eat,
And we wondering, when we'll be free
So we patiently wait, for that faithful day,
It's not far away, but for now we say,

所以我們掙扎,為食物奮鬥
我們不知哪時我們能夠獲得自由
所以我們耐心地等待,等待 著預言的那天
那天不遠,所以現在我們說…


[Chorus] 2x

(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And everybody will be singing it
(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And you and I will be singing it
(Ohhhh Ohhhh Ohhhhh Ohhhh)
And we all will be singing it
(Ohhh Ohh Ohh Ohh)

所 有人相會歌頌著
你我都會歌頌著
我們都會一起歌頌著

上一篇:嘣嘣嘣.....

下一篇:但從人願

闊瀨老叟 2011-05-09 20:54:47

希望Tad考試順利

版主回應
謝謝幸福老爹的祝福~~
一起替Tad加油~~

晚安
See You!!
2011-05-10 20:50:12
(悄悄話) 2011-05-09 12:25:17
Justy 2011-05-09 04:13:43

tad加油!~^^

版主回應
謝謝Justy~~
請妳吃糖~~

早安
See You!!
2011-05-09 05:12:07