2007-06-01 01:54:37藍娟

Art in the Park 亞歷山大公園藝術展

這是全南非首要的戶外藝術銷售展示會.通常是在May/June五月底,六月初左右開始.門票為R5,台幣約23元.我想這算是場地清潔費吧.非常值得去逛喔!
它是在Alexandra Park的一排楓樹下舉行.可惜展示會場禁止拍攝,因為畫的著作權受到保護.不然就可以拍到很好的作品.我最喜歡非洲人自己的作品;很有個性,很有特色;很瀟灑的描繪其生活寫照.他們真的很有藝術天份,無論是唱歌,跳舞及繪畫樣樣通.

我是晚上去的,還有露天音樂會Live演唱,分別由五位白人熟男組成,有打鼓,彈吉他,手風琴…等等樂器組合.有視覺,聽覺雙享受!別忘了給點掌聲或小費以示鼓勵.

現場還有很懂得享受生活的白人們品嚐紅酒,小酌一番.當然你也能花錢享受一下.展示會現場也有賣熱食與熱飲可以飽食.地點就在畫展的另一端.不要亂丟垃圾!
現在的季節是冬天,冷冷的空氣搭配現場的就地升火取暖,漫步在楓葉樹下很有詩情畫意的Feel.

以下這段話是從一位畫家Nicky Chovuchovu
送給我的post card當中,翻譯成中文的譯文:

“我的靈感來自生活,是神給我們的禮物.我想謝謝神給我這個機會從它手中得到這個專長.我畫中的主題是愛,希望和寬恕.獻給我最重要的愛Bayete Nkosi Jesu, Nkosi yama Khosi.”

-Nicky Chovuchovu


我個人覺得很感人,有份感動與希望.獻給所有辛勤的藝術工作著.
註:畫作著作權為Nicky Chovuchovu所有.


藍娟30/05/07
Julie 2007-12-13 04:05:42

I am study at Pietermaritzbug!
Thank you for your kindness.I am now have no internent to use at home, so I will go visit your website once I could use the net again later on.I come from Taiwan, nice to meet you online:-)

Nicky Chovuchovu 2007-12-03 13:30:21

Julie
Yes it is me the artist Nicky writing from Durban, South Africa I do not mind at all, only wondering which country are you in?

Please take some time to visit my site to see my new work . please tell what you think....

Julie 2007-11-21 05:13:32

Hello Nicky Chovuchovu:

I am not sure if you are that `real` artist, but if it`s you then I`m feeling so surprised!I have actually visited Alexandra art in the Park in PMB,this year in Sa.I am so impressed of your artist work, so I wrote an artical in my blog to introduce my positive impression of your creation and talent to share with other friends.Obviously, all great artist work belongs to you with my greatest appreciaton, I am sharing my feelings of your great work to the public, and I hope you would not mind. Best regard, from Julie